![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Det har ju efterlysts lokspecifika hytter och idag har jag provkört ett sådant lok.För mig var det nytt, men det har nog funnits ett tag.
Tyvärr är det inte svenskt utan en SD70MAC (finns även andra) av Phil Campbell på Word of Trainz (Payware 5 USD). Jag blev mycket imponerad av utseende och funktion: Det har startupp- och avstängningsfunktion, är tankbart med bränslemätare och med påfyllningsstation som ingår, sandfyllning, fungerande torkare som kan köras individuellt eller synkroniserade, öppningsbara dörrar och fönster med justerbara backspeglar mm. Har inte tidigare kört ett lok med så välkalibrerade bromsar och maskinljudet är magnifikt. Efter SP1-installationen har det också tillkommit ett vasst, skärande ljud vid wheelslip som för övrigt också har sin egen varningslampa på instrumentbrädan. Ljudet vid hjulspinn har jag nu också hört hos två andra lok jag hunnit köra: T44 och BigBoy. Kanske finns det nu hos alla lok? Håkan |
![]() |
![]() |