Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-11-01, 15:03   #1
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Det måste vara ett stort fel. Vad det servern eller hela serverhallen som skulle bytas?
CGD besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-11-03, 18:11   #2
Linus 24
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Tranås, Småland
Inlägg: 47
Standard

Stackars auran
Linus 24 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-04, 00:04   #3
melin1971(avregistrerad)
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Jönköping / Norrahammar
Inlägg: 307
Skicka ett meddelande via MSN till melin1971(avregistrerad)
Standard

är de dags att byta personal på auran, dessa verkar ju inte klara jobbet något vidare.
melin1971(avregistrerad) besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-04, 08:17   #4
Håmacon
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Tösse, , Sweden.
Inlägg: 453
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av melin1971
är de dags att byta personal på auran, dessa verkar ju inte klara jobbet något vidare.
I och med att vi inte har en susning om vad som som hänt tycker jag att det är löjligt att sitta här och begära personalutbyte, men det är ju alltid lättare att vara expert på avstånd och som dessutom inte behöver göra något själv utan kan nöja sig med att sitta och peka finger i vanlig ordning. Svenskt beteende så det förslår.

Dessutom är ju faktiskt forumet bekostat av Auran som en gratisservice åt kunderna och trots ständiga påhopp från gnällsjuka människor får även de mest kritiska och tröttsamma skribenterna fortsätta (alltför?) oemotsagda.

Själv har jag fått kontinuerliga mail från Auran om hur problemet kommer att åtgärdas och är mycket nöjd med hur det hela har hanterats hittills.

Håkan
__________________
Lev idag! I morgon kan det vara för sent!
Håmacon besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-04, 08:27   #5
Kiefer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 223
Standard

Hmm.... man kan ju undra var Auran får sina pengar ifrån?
__________________

/Harry
Kiefer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-04, 09:19   #6
Håmacon
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Tösse, , Sweden.
Inlägg: 453
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kiefer
Hmm.... man kan ju undra var Auran får sina pengar ifrån?
Ja förmodligen får dom väl pengarna från sina kunder. Har du någon annan bättre teori kanske?

För att förhoppningsvis kunna lämna gnällerierna för ett ögonblick så vill jag gärna berätta om senaste mailet från Auran som kom i natt. Där berättas att det är ett mycket allvarligt hårddiskfel vilket innebär att det kanske inte ens är säkert att innehållet går att återställa. Expertis är inkopplad som kommer att arbeta med restaureringen under hela kommande vecka.

Personligen skulle jag inte sörja om det innebär att det mesta av insänt gnällmaterial förvann ut i cyberrymden för evigt. Ett gott tecken för framtiden är Robs kommentarer om vissa oförskämda gnällskribenter där han jämför dem med sin små barn hemma som skulle fått sina öron uppvärmda om de haft den attityden som vissa skribenter har.

Ha en trevlig dag!
Håkan
__________________
Lev idag! I morgon kan det vara för sent!
Håmacon besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-04, 09:54   #7
Kiefer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 223
Standard

Den bättre teorin trodde jag du skulle stå för, speciellt då du kallar det ”gratisservice åt kunderna”, den meningen är ju i sig själv en motsägelse.

Ärligt talat, när man som mjukvarutillverkare släpper ofärdiga produkter som förväntas färdigställas med hjälp av feedback från sina användare så är ett forum en otrolig hjälp och i detta fall en nödvändighet.
När jag som användare väljer att använda en relativt avancerad ännu icke helt färdigställd programvara, så är ju ett forum oftast en enorm tillgång som jag inte skulle vilja vara utan.

M.a.o. är det väl ett ömsesidigt utbyte och inget annat.

Avslutningsvis: Våld har aldrig imponerat på mig, speciell inte när det gäller mot folk som faktiskt har hållit sig till att enbart uttrycka sig med ord, bara tanken på att det finns folk som slår sina barn får mig att må illa.
__________________

/Harry
Kiefer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-11-04, 11:01   #8
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Jaha du Håkan, tydligen skickar Auran ut olika mejl. Jag fick ett mejl som Lance Jago skrivit under redan igår. Där förklarar han att både deras orginal och deras backup blev förstörda. Men Lance Jago skriver inget om sina barn.

Sedan borde du inte klaga så mycket på alla gnälspikar som finns på forumet för du gnäller själv. Fast kanske på andra saker. Vidare så tycker jag du skall återgå till din tidigare still. Jag såg verkligen fram mot dina inlägg. De var forumlerade på ett mycket underhållande sätt och du visade fina bilder på din egna konstruktion.

Så tillbaka till Auran. Att ett företag har så dålig koll att både orginal och backup blir korrupta samtidigt finner jag anmärkningsvärt. Vad hade hänt om det var hela DLS som flög sin kos? Eller Auras hela finnasiella budegt?

Så jag tycker att användare har rätt att klaga. Kanske inte på att disken gick sönder utan på Auras sätt att hantera sin backup. Men samtidigt skall ju Auran ha plus för att de gör vad de kan för att återfå förlorat material.

CGD
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:35.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009