![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Jag kör med 12 vagnarståg och den bromsar så fint...
PS:Jag använder hela tiden nödbroms!! ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Det låter det, ja, jag provar nu med 3 vagnars, men när man kommer till Fruängen med markören där mitt tåg står och väntar på mig så kan jag starta tåget, Öppna dörrarna ställa in destinationen, men inte stänga dörrarna på ett normalt sätt. Mvh Johnny Nilsson PS i eftermiddags kom jag därifrån iallafall med dörrarna stängda. DS
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare TriQz
|
![]()
i v.7 fanns det en bugg... jag körde med öppna dörrar... och det ståg <STOPP> men tåget körde ändå... Det är bra att du har fixat buggen?
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
hmm. jag antekna alla dessa och ska ser vad jag kan göra. Jag har också hittat en bug, vet inte om det är en bug som ni pratar på men om man stoppa på en station och öppna bara hyttens dörr utan att öppna passagerares dörr ska tåget inte röra igen. Man behöver att öppna passagerares dörr för att tåget ska röra igen. Vet inte vad som händer men jag ska arbeta på det.
Affe, att kunna köra med en stopp signal är mycket konstig. Jag vetat inte den där bug, ingen sa den. Om buggen är fixat är bara chans för jag har inte arbetat på det heh. Har du mer information på den där bug? Finns det en situation som buggen alltid händer att du kan beskriva?? Jag förstår inte vad Jonmpas problem är, kan inte fatta menginen. Kan någon översätta på engelska och PM det till mig??? Kan ni också säga vilken TRS ni använder, 2004 eller 2006. Det finns en stort skillnad mellan dem två och det är bara bra att säga den för jag ska prova med samma TRS som du har. ----- Nånting annat. Jag köpte TrackIR. WOW, bara WOW!! Den är inte perfekt i TRS men den är otrolig kul ändå. Realism +200%. Tack också för alla kommantärer!! SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Det är verkligen mycket mycket bra jobbat SVoyager!!
![]() En jätte fin C20!! ![]()
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Ja, jag har Trainz Railroad Simulator alltså TRS 2006 and now to the problem: I stand at Fruängen and have started the engine and fixed the destination so it stands Mörby Centrum on the train.
And i can open the doors without any problems but when i push the red button on the microphone or on the doorpanel the doors is still open and the only things happend is that the doorlamp turn off. I can also say that i stand by the station with the right side of the train to the platform sometimes when i pushed close the doors button and try open the doors button on the doorpanel then the doors is closing without any sound otherwise i sometime drive by the keyboard Q to release brakes and W to accelerate and X to slow down. The big question is why can't i close the open doors when i just have started the engines and just opened the doors I HOPE YOU CAN READ IT BETTER NOW, MY ENGLISH IS NOT GOOD. FRIENDLY JOHNNY NILSSON |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
hmm intressant problem. Tack för översättning. Jag ska försöka att göra samma på min sida.
Problemet händer på varje station? When you load your layout, does the train already stands at a station or do you need to move it to a station (fruängen)? Kan du försöka att flytta tåget mellan två station och ser om problemet händer även om det inte finns en station?? SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tidigare TriQz
|
![]()
Jag tror att det var en engångsbug som jag kallar det!
![]() Och undrar om du ska sätta ljud på hyttdörrarna!!
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Hur är det tänkt att dörrarna ska fungera vid en station med passagerarstöd, när man avänder en autopilot?
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
Dom standardstationer för t-bana som finns på DLS rymmer bara 2 C20, vad jag kunnat se. Max tillåten tåglängd i verkligheten för trafiktåg är 3 C20 enligt SL TRI Tub, längre tåg får inte plats på stationerna. I depå tillåts 6 vagnar.
Det finns ingen klart uttryckt maxlängd för vagntransporter eller bärgningar så sommaren 2005 gick ett 4-vagnars C20-tåg i bärgning Alvik-Högdalendepån. Det var en vagn (2258) som skadats allvarligt vid en urspårning i Alvik som skulle tas hem efter att ha stått i vägen på spår A i Alvik en vecka eftersom ingen lyckats klura ut hur man skulle få hem den utan att bryta mot TRI Tub. Men si det listade jag ut..... 6 vagnar är alltså den maximala tåglängd med säker multippelkoppling, längre tåg kan leda till signalbortfall i bakre änden av tåget och att de bakre vagnarna därmed inte lyder föraren utan hittar på egna saker. Motsvarande för Cx är 8 resp. 16 vagnar (men jag har en bekant som kört 24 vagnar i depå utan problem). //Lars S PS. SL TRI Tub = Storstockholms Lokaltrafiks Trafiksäkerhetsinstruktion för Tunnelbanan. DS Senast redigerad av UP6936 den 2007-01-24 klockan 17:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|