Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-09-25, 14:55   #1
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pussgurkan
Naturligtvis vimmlar det av stolpskott till försäljare
och kommihåg att det är ditt val om du vill köpa eller ej
likväl som expiditen oxå gör en värdering av ditt köpmönster
det finns otaliga sätt att göra detta på
ett är att först iakta kunden för att se vad han verkar intreserad av
ett annat är att inleda en konversation
i affärer är det alltid två parter som skall komma överens

Min erfarenhet (35år i en av sveriges mest välrenomerade radioaffärer)
är att oftast så har kunden ingen susning om vad han igentligen behöver
utan det vimmlar av självlärda puttar som tror sig veta allt om det mesta
Jag brukar säga att det finns 2 sätt att lära sig gör alla mistag själv eller var smart och lär av andras.

Ett typiskt exempel på bluff är de flesta Datorföretag som säljer via nätet
kolla deras lagerstatus alla har exakt lika många i lager
ingen skall inbilla mig att detta stämmer, vad de gör är att spegla någon distributörs lager (ofta kallat centrallager) och vägen därifrån till dig är oftast lång då många inte har kredit hos sina leverantörer utan måste betala i förskott.
sen det där med parralellimport
Dustin InWarehouse NetoNet har flera produkter som de importerar direkt
ett exempel
InWarehouse importerar själva en Sony DVD recorder RDR-HXD970
längst ner på sidan står Har ej stöd för CA-modul
vilket innebär att du ej kan se Boxers betalkanaler
dessutom är de 90:- dyrare än flertalet vanliga butiker
men som sagt var det finns 2 sätt att lära sig

nu skall jag inte strö salt i såret men
Pierres problem hadde nog inte hänt om han köpt den i butik
Tja, NetonNet har ju sina lagershopar, där Internetpris gäller. Dock är det självbetjäning, vilket är superbra, då man vet vad man ska ha och man slipper jobbiga förföljare till säljare som undrar och bla bla bla (jag vet, de gör bara sitt jobb, men för vissa teknikkunniga kunder är de jobbiga). Vill man ha råd och hjälp är det bara att går till kundservicen inne i butiken. Helt klart en bra affärsidé.

Kanske gick lite OT, men hela forumet är väl OT?
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-09-25, 18:36   #2
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
Standard

"Tja, NetonNet har ju sina lagershopar, där Internetpris gäller"
Ja det är bra, men hjälper ju inte en annan. Har ju 40 mil till närmaste...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-25, 19:41   #3
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
"Tja, NetonNet har ju sina lagershopar, där Internetpris gäller"
Ja det är bra, men hjälper ju inte en annan. Har ju 40 mil till närmaste...
Jag vet, men i framtiden hoppas man ju på tätare mellan lagren.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-25, 19:43   #4
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
Standard

Nu har jag fått svar på senaste mailet. Dustin Home tycker det är illa att det tagit så lång tid och att det är konstigt att jag inte fått ny tv ifrån Anovo än.

Vidare så har Dustin Home varit i kontakt med servicefirman, men inte fått något besked dom heller. I slutet av veckan har jag nu blivit lovad ett besked ifrån Dustin Home.

fortsättning följer...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-25, 23:07   #5
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Nu har jag fått svar på senaste mailet. Dustin Home tycker det är illa att det tagit så lång tid och att det är konstigt att jag inte fått ny tv ifrån Anovo än.

Vidare så har Dustin Home varit i kontakt med servicefirman, men inte fått något besked dom heller. I slutet av veckan har jag nu blivit lovad ett besked ifrån Dustin Home.

fortsättning följer...
Hej

Det är konstigt att allt skall ta sådan förbaskad tid Jag hoppas verkligen att de kan erbjuda dej kompensation för allt detta jobb som du lagt ner som det egentligen inte skulle varit något problem med.
Sen tycker jag det är konstigt att inte Dustin får något svar från den servicefirman de anlitar eller är det kanske bara en bluff från den ena sidan?

Jaja som du skrev: "Fortsättning följer...."

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-26, 12:14   #6
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
Standard

Ja, jag förstår inte vad problemet är nu????? Den 14 september togs ett beslut av servicefirman att ersätta tv´n. Då är det väl bara att komma översens med kunden om vilken tv, köpa den och skicka den!

Dustin Home nämde nån slags kompensation p.g.a. allt strul för mig. Dom skrev dock inte vad det skulle kunna vara och jag har ingen uppfattning om vad rimlig kompensation kan vara? Jag har aldrig råkat ut för såhär mycket strul förut.

Vet inte om det är Dustin Home som anlitar servicefirmorna eller om det är tillverkarna? Det är fullt med nummer till olika servicefirmor på deras hemsida och vart man hamnar beror på märke...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-26, 23:07   #7
pussgurkan
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: , , .
Inlägg: 212
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Vet inte om det är Dustin Home som anlitar servicefirmorna eller om det är tillverkarna? Det är fullt med nummer till olika servicefirmor på deras hemsida och vart man hamnar beror på märke...
Det standard innon elektronikbranchen att man anlitar olika verkstäder beroende på märke, detta beror på att det är tillverkaren som håller garantin och då kan bestämma vem som lagar apparaten.
Vid köp i butik märker man inte detta då man lämnar in apparaterna över disk alt så hämtas apparaten av butiken, den största fördelen med detta är att kunden ej behöver ringa runt och fråga samt att butiken har koll på servicetider etc, den allmänna policyn är att en apparat som ej är klar efter 14 arbetsdagar byts automatiskt ut mot en ny om inte kunden föredrar att vänta på sin apparat
__________________
Hemsida: http://www.lundborg.st/Go.htm
Mail: trainmaker@mypost.se
pussgurkan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:05.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009