![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
Ort: , , .
Inlägg: 212
|
![]() Citat:
Vid köp i butik märker man inte detta då man lämnar in apparaterna över disk alt så hämtas apparaten av butiken, den största fördelen med detta är att kunden ej behöver ringa runt och fråga samt att butiken har koll på servicetider etc, den allmänna policyn är att en apparat som ej är klar efter 14 arbetsdagar byts automatiskt ut mot en ny om inte kunden föredrar att vänta på sin apparat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
|
![]()
Jag har lärt mig min läxa nu. Kommer aldrig köpa en tv i en nätbutik igen! Detta var första gången jag handla hos Dustin Home och första gången jag behövt skickat nått på service. Jag kanske borde kollat upp hur saker och ting fungerar innan köp, men trodde det skulle vara riskfritt hos en såpass stor nätbutik...och jag trodde det fungerade som i vanliga butiker med garanti-ärendena.
Jag skrev om detta på Minhembio forumet också i Dustin AB/Dustin Home AB tråden. Det är några som jobbar på Dustin, som besöker forumet och ville ha ris och ros och starta den tråden. Dessvärre har ingen av dom som svarat mig, utan nån (i mina ögon sett) idiot istället. Kolla själva: http://www.minhembio.com/forum/index...=114933&st=360
__________________
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2007-09-27 klockan 09:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
![]()
Han som svarade verkar Helt bakom flötet så att säga. Verkar som du fick lite stöd av en annan person senare dock.
Såg också att Dustin svarade, men inte på ditt ärende?? Hoppas det löser sig snart och du kan få en ny tv.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Klart en 40" LCD-TV inte tål så många palltransporter. Men Dustin skall/bör sköta all kundkontakt för att senare vidarebefodra till sin anlitade servicefirma. Dustin verkar tydligen avsäga sig ansvaret för att prata med kunden i samband med reparation och service och lägga det ansvaret på servicefirman istället.
__________________
You'll Never Walk Alone
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
|
![]()
"Han som svarade verkar Helt bakom flötet så att säga. Verkar som du fick lite stöd av en annan person senare dock.
Såg också att Dustin svarade, men inte på ditt ärende?? Hoppas det löser sig snart och du kan få en ny tv." Ja, han verkar inte ha alla celler hemma eller tappat en skruv eller två!???? Jag hoppades att nån på Dustin som hänger på det forumet skulle svara och när dom gör det, så svarar dom inte på mitt ärende. Mycket dåligt!!!! "Klart en 40" LCD-TV inte tål så många palltransporter. Men Dustin skall/bör sköta all kundkontakt för att senare vidarebefodra till sin anlitade servicefirma. Dustin verkar tydligen avsäga sig ansvaret för att prata med kunden i samband med reparation och service och lägga det ansvaret på servicefirman istället." Precis vad jag tycker också! Dustin Home borde sköta kontakten med servicefirman, det borde inte kunden göra. Men tv´n är det ju bra att man kan skicka direkt till servicefirman. Kan inte vara bra med en massa onödiga transporter... Jag har aldrig beskyllt Dustin Home för att slavat bort tv´n. Det enda jag tyckt varit dåligt ifrån deras sida, är att dom inte brytt sig om att en kund fått problem med en vara dom sålt. Nu har jag dock fått kontakt med en bra person på kundservicen hos Dustin Home som lovat att hjälpa mig i ärendet. Han har agerat mycket korrekt och inget försökt slingra sig eller pratat i gåtor med mig. Stor heder åt honom!
__________________
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2007-09-27 klockan 16:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Låter bra. Men ska du skylla på någon ska du skylla på Dustin, inte servicefirman, eftersom servicefirman anlitats av Dustin, då är det ju Dustins fel?
__________________
You'll Never Walk Alone
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Göteborg, Westra Goataland
Inlägg: 684
|
![]() Citat:
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
|
![]()
"Låter bra. Men ska du skylla på någon ska du skylla på Dustin, inte servicefirman, eftersom servicefirman anlitats av Dustin, då är det ju Dustins fel?"
Man vet inte vem man ska skylla på i denna soppa???? Jag kan inte skylla försvinnandet av tv´n på Dustin Home eller Anovo (servicefirman). Utan det är ju något av dom två fraktbolagen inblandade som slarvat bort tv´n. Vilket vet jag inte? Men oviljan att vilja hjälpa en kund den skulden har ju Dustin Home. Och servicefirman verkar inte bry sig alls... "Så du har ingen TV hemma?" Jag har fått låna en gammal tv, så jag kan se på tv iallafall...
__________________
Mvh Pirpen |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|