Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-09-27, 19:07   #1
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
Standard

"Låter bra. Men ska du skylla på någon ska du skylla på Dustin, inte servicefirman, eftersom servicefirman anlitats av Dustin, då är det ju Dustins fel?"

Man vet inte vem man ska skylla på i denna soppa???? Jag kan inte skylla försvinnandet av tv´n på Dustin Home eller Anovo (servicefirman). Utan det är ju något av dom två fraktbolagen inblandade som slarvat bort tv´n. Vilket vet jag inte? Men oviljan att vilja hjälpa en kund den skulden har ju Dustin Home. Och servicefirman verkar inte bry sig alls...

"Så du har ingen TV hemma?"

Jag har fått låna en gammal tv, så jag kan se på tv iallafall...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-09-28, 14:04   #2
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
Standard

Nu har allt ordnat sig!

Han på Dustin Home som skulle hjälpa mig har hela veckan försökt få ett besked från Anovo (servicefirman), men inte fått något. Nu mailade han och berätta att en ny tv är på väg till mig och jag har även fått kompensation för allt strul.

Jag är nöjd och tacksam för hjälpen jag fått ifrån Stefan på Dustin Home. Han har uppträtt korrekt mot kund och hållt kontakten under veckan som gått. Han har sagt rakt ut vad som händer/inte händer och inte försökt slingra sig eller nått. I mina ögon är han ett föredömme för alla som jobbar inom kundservice och han ska ha ett stort tack!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-28, 14:06   #3
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
"Låter bra. Men ska du skylla på någon ska du skylla på Dustin, inte servicefirman, eftersom servicefirman anlitats av Dustin, då är det ju Dustins fel?"

Man vet inte vem man ska skylla på i denna soppa???? Jag kan inte skylla försvinnandet av tv´n på Dustin Home eller Anovo (servicefirman). Utan det är ju något av dom två fraktbolagen inblandade som slarvat bort tv´n. Vilket vet jag inte? Men oviljan att vilja hjälpa en kund den skulden har ju Dustin Home. Och servicefirman verkar inte bry sig alls...

"Så du har ingen TV hemma?"

Jag har fått låna en gammal tv, så jag kan se på tv iallafall...
Utan tv skulle du inte klara dig
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-28, 15:02   #4
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Skönt att det ordnade sig.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-28, 18:57   #5
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
Standard

"Utan tv skulle du inte klara dig"
Nej, utan tv skulle man klättra på väggarna...

Hoppas den nya kommer nästa vecka och att det inte är nått fel på den!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-29, 02:24   #6
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
"Utan tv skulle du inte klara dig"
Nej, utan tv skulle man klättra på väggarna...

Hoppas den nya kommer nästa vecka och att det inte är nått fel på den!
Man ska aldrig ropa hej förrens man är över bron, kom ihåg det
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-29, 22:06   #7
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
Standard

Tack Traingoal!

Sant, Sparkfot. Skulle bara fattas man får hem en trasig tv nu...

Såpan går vidare på minhembio forumet... Fick nyss ett svar från Mikael på Dustin i tråden, där det verkar som att dom inte vill ha nått med kunden att göra, om varan man köpt hos dom går sönder? Detta tycker jag är helknäppt!

Om en affär säljer en vara med 2års garanti och varan går sönder, så borde man väl kunna kontakta och få hjälp av den affären, eller!????

Om man köper en vara hos t.ex. Siba eller Elgiganten, så är det ju dit man vänder sig, när den går sönder. Jag har aldrig varit med om att Siba eller Elgiganten sagt att man måste kontakta servicefirman själv!

http://www.minhembio.com/forum/index...=114933&st=360
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2007-09-29 klockan 22:09.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-29, 22:14   #8
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post

Hej

På Siba är det så att om varan går sönder så kan man vända sej till deras servicefirma. Jo det är sant, de har en sådan. Men jag kan ha fel för detta var ett tag sedan då min videokamera pajade.
De kan ha ändrat sina rutiner för när min DVD-brännare inte ville som jag ville så åkte jag in där och fick pengarna tillbaka.

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-09-28, 18:58   #9
Traingoal
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: ,Ängelholm , Sweden.
Inlägg: 540
Post

Hej Pierre

Har läst här om din tv.

Det var ju skönt att det ordnade sig för dig.

Ha en trevlig helg

Mvh. Traingoal
Traingoal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:27.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009