![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() Så att säga att det är värdelöst och att påstå att "inga som helst program eller så som stöjder den" är helt fel. ![]() Jag hade inga problem varken i XP 32-bit eller nu i Vista 64-bit att det bara skulle vara två kärnor som jobbar och dom andra två ligger på 0 och gör ingenting. Visst, det finns program som inte är optimerade för flera kärnor men jag ser aldrig bara en eller två kärnor jobba medans resten gör ingenting när man tex startar valfritt program. Så, en Quad Core ger prestandaökning. Once you go Quad, you wont look back! ![]()
![]() Mvh, Roger Senast redigerad av Rogge den 2008-12-31 klockan 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
MSTS2, för att ta ett exempel, kommer att stödja flerkärniga processer. Så, klart det är vettigt att handla mångkärnigt om man kan o vill... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Dell kan jag inte säga nått om, då jag inte har haft nån. Men jag tycker det verkar snurrigt på deras sida. Man väljer en dator och sen kan man anpassa den...men det verkar bara vara hur lång supporten ska vara som anpassas!???? Nej, kör på Pussgurkans förslag tycker jag!
Tack Rogge för att du rädde ut det här om Quad. Jag vågade inte säga nått (eftersom jag inte provat nån själv), men tyckte att påståendet om att en sån skulle vara värdelös, verkade felaktigt/påhittat. Va fasen, skulle ju vara väldigt svårt att sälja Quad annars!
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2008-12-31 klockan 18:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|