![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Polygonerna är de ytor som finns mellan dom linjer, edges som binds samman vid punkter, vertex.
Om man tittar på den andra bilden i länken ovan ser man alla edges i blått. Allt mellan dom är polygoner. ![]() Tittar man på denna bild så ser man alla edges i mörkgrått och mellan dom polygonerna. Jämför man dessa två bilder så ser man att det är en väldig skillnad i antal polygoner. Ju fler polygoner desto mer jobb för datorn att rendera dvs ljussätta ytorna.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
|
![]()
Okej, tack då vet jag vad det är för något, men till "kpf93" den modellen hade ju många polygoner så de gäller att du har en bra speldator och den kostar hela 50 Dollar ( de e ju otroligt dyrt men vagnen e ju ändå riktigt snygg!)
__________________
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Sen tillkommer ju även det faktum vad för begränsningar spelets grafikmotor har... Så även om man har en dator vars prestanda kanske skulle intressera NASA så skulle det inte tjänat något till om mjukvaran inte klarar av att rendera modellen på ett effektivt vis.
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|