![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
![]()
hm..
dagens problem.. känns som det är någon som står och leker med lite kablar till din signal ![]() Nä, men kan det vara så att din växel ligger i normal läget åt andra hållet, dvs riktat åt de spår som tåget inte tänker åka på försök till skiss: .............._______| ##__$__/ __________ i detta fall så kommer tåget (##) till signalen ($) växlen (/) ligger i fel läge som går mot ett stickspår som slutar (... = ingenting) och då växeln ligger i fel läge så slår den inte om till grön förrän tåget är tillräckligt nära växlen? detta är bara en teori.. det kan vara detta som är felet om det är stora avstånd från blocksignalen till växeln... Men lite följdfrågor såklart ![]() * Kör du flera tåg samtidigt (så dom är nära varandra när detta sker) ** Blir det samma resultat om du bara kör med ett tåg * Vad händer om du bara kör på en helt ren bana, dvs bara ett par signaler, växel och ett lok och inge mer krimskrams * Hur långt är det från signal till växel? * Vad händer om du ändrar läge på växeln, någon skillnad?
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|