|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
Då var det dags för vagn nummer två. Detta är en Co4a, dvs en vagn med endast tredjeklass.
På bilden har jag ställt upp den med BCo11an i bakgrunden så att ni kan jämföra dem. Som vanligt så syns inte de stora skillnaderna som denna gång tvingade mig att bygga om större delen av korgen och ramen. Det har varit mycket svårt då jag inte fått ritningen och de få bilder från verkligheten jag har att gå ihop. Men tillslut så föll bitarna på plats och nu vet jag att både ritningen (-arna) stämmer och de bilder jag har inte är kraftigt manipulerade för att förvirra mig (varför man nu skulle vilja göra det). ![]() ![]() Co4a, och BCo11a.
|
|
|
#2 |
|
Medlem
|
De senaste 4 dagarna har jag fått ihop ytterligare 3 vagnar, viket också får bli de sista som ska ha teakklädsel levererad av Janne på STW. För att inte tråka ut er så tryckte jag ihop alla på en render.
Dessa vagnar är Co8a, med endast tredjeklass som är väldigt lik Co4a, BCo7a, andra och tredjeklass samt Ao4, en förstaklass sitt- och sovvagn varav hälften byggdes om till Co4a. Lite smärre modifieringar återstår, buffertarna är för små, Ao4:ans luftventiler (de små plopparna på taket) ska flyttas till kupésidan och flera sådana ska dit. Sedan är det interiör och texturering. ![]() Co8a, BCo7a och Ao4.
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
Hej
Otroligt fina vagnar. När kommer färgen på dom? Skall inte fråga om hur du får fram din fina presentation av dina alster. Nu blev det visst så i alla fall. Använder du blender till det? Hälsningar Kalle
|
|
|
#4 |
|
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
Kanonsnyggt
.Kul att Janne är med på ett hörn också .
|
|
|
#5 |
|
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
väldigt snyggt arbete!
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
|
Man får tacka!
Japp, det är Blender jag använder. Slänger in en render så här på 2:årsdagen på detta forum över dagens lilla arbete, bara för att det blir så j-vla snyggt! Säg, är inte teak det mest underbara av träslag? ![]() Co4a, med teakklädsel levererad från Janne på STW, Stort tack!
|
|
|
#7 |
|
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
grymt snyggt alltså! fast det ser lite ut som ett parkettgolv
skulle nog behövas lite vädring, alternativt lite mörkning av texturerna.
|
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|