Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-13, 16:15   #5
bear
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
Standard

Har du bockat för att blender skall exportera animeringen också.

Sedan finns det lite svart magi också för att få det att fungera rätt, man måste nämligen stå på frame 1 i animationen för att det skall fungera. annars kommer animationen att börja med hjulen roterade som i den frame du stod på när du exporterade så fordonet snarare dansar än rullar fram.

Det kan också spöka om man har gjort transformationer, type skalning/rotation på hela objekt som man exporterar. Det verkar kunna bli fel i exporten ibland, men det är ganska uppenbart.

Ytterligare ett tips är att lägga in två 180 graders vridningar på hjulen, dvs på 15 och 30 frames. Annars kommer de inte att rotera, men den tror jag att syntes redan inne i blender.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga"
-- Nils Ericson
trainz.datorsystemdrift.se
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:12.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009