![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Göteborg, , Sweden.
Inlägg: 1 830
|
![]()
Om inte jag minns fel så måste alltid bounding-boxen vara mindre än dimensionerna i eng-filen. Annars krashar det. Det är bounding-boxen som avgör var vagnen befinner sig i 3D-rymden, dvs spelet känner av kopplingar eller kollisioner.
Jag brukar sätta längden i eng-filen till vagnens längd med buffertar och i sd-filen längden utan buffertar. Man kan dock behöva mixtra en del för att det skall passa ihop snyggt. Har för mig att det blir lite mindre än så. Sd-filens dimensioner utgår från modellens pivotpunkt. Är vagnen osymmetrisk kan man alltså behöva sätta olika längd fram och bak. Med osymmetrisk menar jag som Hbis där det bara finns plattfrom i ena änden. /Mats ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|