![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Västerbotten
Inlägg: 53
|
![]()
Nä nog förstår jag det också men om loket kommer till trainz kan man ju ha med ljudet där. Annars kan ni ju spela in eget ljud och använda så får ni se hur bra det blir!
__________________
Använder TRS 2006. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Kan försöka kontakta honom angående det, hade planerat det innan med, men tack för tipset ändå!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Har pratat med Wulf_9, och har fått klartecken att inkludera hans motorljud med T44:an när den är färdig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Det positiva detta är att jag faktiskt lyckats få ut loket i trainz med texturer!
Det negativa ser ni ju... ![]() Någon som har en bra förklaring på varför ? alltid intressant att lära sig, men jag tror att det är säkrast om Bear tar hand om importen! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]()
Markus är ditt spöktåg släkt med den flygande holländaren?
Dubbelkolla att du inte har ställt in att materialet skall vara genomskinligt i 3d programmet. I Blender heter skruven Alpha och det är så man gör semitransparenta fönster och liknande numera. Kul för övrigt att du har fått in loket i Trainz.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]()
Nu blir man nästan tvungen att skaffa trainz till den dyker upp i RW för att mildra ivern, snyggt jobbat
![]() Hade för mig att jag hittade en tutorial om hjul för trainz och 3dsmax när jag sökte på helt andra saker och jag lyckades hitta den igen http://www.worldoftrainz.com/Pages/T...ruckTutTRS.htm. Nu är den ju inte för senaste versionerna av trainz men kan kanske ge några tips i vilket fall. Nu ska det lunchas vidare ![]()
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]() Citat:
![]()
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Har ingen alpha kanal sparade i dom texturerna som det är nu, har inte riktigt sett behovet av det för underredet och huvarna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|