Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-12-08, 03:49   #31
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 347
Standard

Texturering är kul när man väl börjar få grepp om det. För min del
tog det lång tid.
Dessutom är det en STOR fördel om nån med erfarenhet bistår dig under utvecklingstiden.
Trots allt så missförstår man vissa saker. För min del avseende val av GMAX texturerings

material:
Standard eller Multimaterial.
Tyvärr valde jag det senare, vilket orsakat mig MÅNGA MÅNGA problem.

Visar några bilder avseende aktuellt status.
Vissa detaljer återstår. Dock har jag fått plogar av LAn och skall även
lägga in STL koppel m.m.
Sen återstår optimering och "welding" för att minska på antalet polygoner.

Därefter en ny dust med tendern, som har vissa omålade partier p.gr.a mitt
val av Materialtyp . Men nu vet jag......
Bifogade bilder
Filtyp: jpg È907_Front_2010_12_08.jpg (108.8 KB, 330 visningar)
Filtyp: jpg E907LeftSide_2010_12_08.jpg (147.1 KB, 330 visningar)
Filtyp: jpg E907RightSide_2010_12_08.jpg (117.9 KB, 327 visningar)
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:01.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009