![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]() Citat:
Överhuvudtaget är hanteringen av körriktning väldigt osmidigt. Jag hoppas verkligen att man i slutänden kommer att hantera den via någon annan del av scriptsystemet. Som det är nu är det ju i det närmaste oanvändbart. Finns det föresten ett drivercommand "Byt körriktning" Så skulle det ju göra saken bättre. Eller en avsinnig ide, eftersom vi ändå hanterar växlingen separat, skulle man kunna automatisk definiera om frammåt som den riktning som saknar vagnar när man drar i gång en tågrörelse. Scripten lyckas ju sätta ut slutsignalerna i rätt ände. Manövervagnar är väll per definition lok och har man ett lok i varje ände får man kanske fortsätta att manuellt sätta körriktning.
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]() Citat:
Nu skall jag sluta kommentera mina egna inlägg och göra något vettigt ett tag i stället.
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|