Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-01-22, 21:27   #1
nohab
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Norge
Inlägg: 120
Standard

Info om teknisk oppdatering av RailWorks:
http://www.facebook.com/pages/RailSi...9498918&ref=ts
__________________
/Øystein - http://3dtog.com/
nohab besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 22:50   #2
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av nohab Visa inlägg
Info om teknisk oppdatering av RailWorks:
http://www.facebook.com/pages/RailSi...9498918&ref=ts
Tack för länken
Är det denna text som skall tolkas som "Forest"
Citat:
http://www.facebook.com/pages/RailSi...9498918&ref=ts

Denna utveckling är avsedd både som ett sätt att förbättra din förmåga att skapa rutter snabbt, och även som ett effektivt sätt att göra stora block av identiska tillgångar. Med den nya block tillgångar, när du skapar en rutt du helt enkelt ned och dra ut en rektangel på landskapet som definierar ett område av identiska natursköna tillgångar. Dessa tillgångar placeras sedan automatiskt efter terrängen, och återges mycket effektivt. De viktigaste och mest uppenbara användningen för block tillgångar är att lägga ut block av träd och undervegetation, eller potentiellt stad och stad terrasser och andra enhetlig uppsättningar av byggnader.

Tack till
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 11:47   #3
Erich
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Usa
Inlägg: 237
Skicka ett meddelande via ICQ till Erich Skicka ett meddelande via AIM till Erich Skicka ett meddelande via MSN till Erich Skicka ett meddelande via Yahoo till Erich Skicka ett meddelande via Skype™ till Erich
Standard

Hej Hawk

Ja, det er en del af det, og her er et link til et lille videoklip der kort viser Forest.

http://www.youtube.com/watch?v=lBF0pnookwk
__________________
Prettys Womans in your town
Erich besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 12:19   #4
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

För att gå tillbaka till träden, får du till några texturer Hawk?

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 21:17   #5
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av KMW Visa inlägg
För att gå tillbaka till träden, får du till några texturer Hawk?

Hej
Du får inte stressa mig , jag har inte satt mig in än i hur man fixar filer till RW, det verkar ju rätt besvärligt, men kommer jag bara igång, så skall det nog bli träd och granar, det kan du lita på....
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 14:04   #6
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk Visa inlägg
Hej
Du får inte stressa mig , jag har inte satt mig in än i hur man fixar filer till RW, det verkar ju rätt besvärligt, men kommer jag bara igång, så skall det nog bli träd och granar, det kan du lita på....
Besvärligt ska det inte behöva vara då jag redan gjort mesta jobbet åt dig.
Glöm vad Pierre sagt ovan för det behöver du inte följa.
Det du behöver göra efter att ha packat upp mina filer ovan i Source-mappen är att tillverka en texturfil och konvertera den till ace-format (med RWAceTool).
Ersätt filen tree.ace som finns i Textures-mappen med din fil (skriv över den).
Därefter starta upp Asset Editor, navigera dig fram till KMW\Sweden\Scenery\Vegetation\.
Öpnna blueprinten för trädet (tree) och exportera den in i simulatorn, klart.
Starta upp simulatorn och placera trädet på ämpligt ställe i någon rutt för att se hur det blev.
Kanske vill du byta namn på det från FractalTree till något lämpligare, det görs då i blueprinten.

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:38.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009