![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Denne särling bland svenska ellok byggdes i Tyskland efter 1:a världskriget då det var mycket billigare där. Loket var väl en slags svensk "krokodil" eller lite skämtsamt en svensk "Renalligator". Loket har fått en egen hytt som finns här:
http://www.mediafire.com/?2ph761ajwlowam1 och alla nödvändiga Assets finns här: http://www.mediafire.com/?8ez8m7bgnktmtp8 Alla blånerade plåtlok målades SJ-bruna på 1930-talet. Vad kan detta månne betyda, Ekan ?-)
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Det i mitt tycke vackraste ellok som byggts! Oa, Oc och Pa hade samma typ av jättemotor och var klädda med blånerad stålplåt. Passar utmärkt att dra Korvtigers vackra teakvagnar!
Alla nödvändiga Assets finns här: http://www.mediafire.com/?992gm1pi4n18xlx
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2011-03-13 klockan 15:04. Anledning: Assets fel enl. leoj m.fl. 110313 15:00 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Det första teakklädda elloket (teak var billigt vid den tiden) med sin enorma koppelstång blev ett sorgebarn för SJ, Od raglade fram på rälsen som en drucken renfösare, skakade som en tombola (svårt att balansera ut en sån jättestake) och ville gärna fortsätta rakt fram i kurvor (s.k. klättningstendens). Men dessa problem har vi ju inte i Trainz!
Alla nödiga Assets här: http://www.mediafire.com/?rn4otor34983q3i
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Efter det misslyckade Od utvecklades en helt ny malmtågsmaskin med Oa som modell. Of blev ett i alla avseenden lyckat malmlok, som sedan låg till grund för Dm-loken. Detta dubbellok har liksom Oa en A och en B-del.
Alla Assets här: http://www.mediafire.com/?bja4y92vasi1p04
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Samtidigt med Of utvecklade SJ ett kraftigt snälltågslok som skulle klara hög fart i stigningar med många personvagnar i kroken. Här kommer väl Korvtigers teakvagnar verkligen till sin rätt! Detta dubbellok har liksom Oa ocOf en A- och en B-del.
Assets här: http://www.mediafire.com/?962gh289g8ujd1c
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Denmark
Inlägg: 42
|
![]()
Vognene's Deps er i uorden
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
ellok, kalkvagn, laster, malmvagn |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|