Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-06-09, 20:58   #27
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Fast den extra kolfickspåbyggnaden kräver ju en annan lastmesh, så det blir inte så bra med utbytbara mesher där.

Kanske skulle man till och lära sig hur man scriptar en grej som denna, att kunna sätta på/stänga av mesher i property-rutan. Då har jag något att göra under semestern och Svenolov skulle säkert uppskatta om jag avlastade honom lite...
Jag har funderat på det där och det går säkert att göra med en animation över t.ex 30 frames, där lasten når ända upp på frame 29 och till hälften på frame 15. Sen bör man väl kunna skripta var animationan skall vända beroende om kolskylet visas eller ej?????
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn

Senast redigerad av lan den 2011-06-09 klockan 20:59.
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:25.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009