![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2011
|
![]()
OT-varning här!!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grymt fint arbete!!! Saknar ju ord här...... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Jag tycker att ni ska ta all den tid ni behöver! Själv blir jag glad av att bara läsa och titta på hur du och alla andra bygger!
Även fast att jag inte bygger content själv så inser man hur otroligt mycket tid det går åt att få allt att fungera som man vill! Jag bygger lite modell tåg när jag har tid och som jag ser det så tar det lika lång tid att bygga content till trainz som det gör att bygga lok m.m. till en modell järnväg. (Jag säger detta efter att ha följt ett antal trådar om byggen, rätta mig om jag har fel. )
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Det är tur att man mest bygger hus som inte kräver så mycket skript mm. Jag tycker det verkar svårt nog att sätta hjul på min vagn jag...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Dags att väcka liv i denna gamla tråd eftersom jag beslutat släppa B Ångloksserie i dag! Bättre sent än aldrig.
Serien består av två lok, ett med öppen och ett med sluten hytt samt 3 olika tendrar, en 3-axlig C-tender, en 4-axlig A-tender med gamla SJ-logon och en med modern logo. Loken är fullt körbara från hytten, skruven står i läge full fyllning framåt så man bör minska fyllningsgraden för att "mjukstarta", lossa bromsen och släppa på ångan. Vid backgång trycker man Alt-C så sköts ljusväxlingen automatiskt (dock ej topplyktan som alltid lyser när den är monterad). Det finns lyktor även på loken bak, detta var nödvändigt för att få ljusväxlingen att fungera så reta er inte på det, dom syns knappast med tender kopplad. Flaggor, domkrafter, plogar m.m. är valbara via propertyrutan i Surveyor. Jag vill passa på att tacka alla som varit med och utveckla denna lokserie: Korvtiger, Svenolov, Ekan, Bengan m.fl. Lycka till!! Diskutera kan vi fortsätta göra i denna tråd!
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej LAn
Supersnyggt lok fast det är normalspårigt ![]() Det är knappt så jag vågar nämna det men jag har problem med caben verkar det som. Bilden visar det felmedelande jag får. Dessutom verkar cab vyerna innifrån helt tokiga och olika de som du visar i dina skärmdumpar. jag är väldigt långt fram och kan knappt se något annat än panngavlen.
![]() |
#6 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Dessa problem har inte jag! Undrar om Svenolov kan ha koll på detta??? Om du sätter lägger till taggen -freeintcam i trainzoptions.txt så kan du röra dig med piltangenter, Shift-3 och 9 samt RightClick Drag. Ett måste i överbelamrade hytter och vid sättning av camera i config!
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Då drar jag upp denna tråd igen. Jag har börjat kolla på B-loket och hittat ett antal saker som kan behöva fixas. Men innan jag börjar skriva mer om mina tankar så skulle jag behöva veta villken version av B-loken du bygger. Är det leverans eller är det precis innan SJ började ställa av / sälja deras kämpar till andra banor?
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|