![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#9 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Mitt sökande efter den optimala vagnen fortsätter. Putsat lite till på Pellerin-vagnen och den uppför sig riktigt bra nu. Sen lyfte jag över en av SGGJ Kalkvagnar och skalade om till 891 mm spår och lastprofil och då återkom det gamla problemet med lasten 1 km under jord. Vagnen syns inte i 3D-fönstret i Surveyor, att sätta "use-parent-bounds" till 1 på lasten hjälper inte i TS2010 utan man får tillverka en särskild "preview-mesh" för 3D-fönstret. Annars inga problem med generiska laster. Några bilder från dagens experimenterande:
1. Kalkvagnen lastad och med alla luckor öppna. 2. Pellerin-vagnen med kött och mjölk i lasten, mindre ventiler och annat finputs. 3. Att mjölk innehåller kalk vet väl alla - men knappast på detta "set". Bilden visar ett kopplat s.k. enkammarkoppel med kulan slängd över haken för att förhindra ofrivillig "avkoppling" !
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|