Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-11-12, 14:22   #1
bjornl
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
Smile

Hej Spyfrog

Snyggt!! Jag skall sända över foton och ritningar på Tallås station till dig också.

MVH / björnL
bjornl besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-11-23, 21:36   #2
bjornl
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
Standard

Hej igan

Det var ett tag sen sist.

Nå här har i alla fall Lingheds station fått Nightmode.

Men lamporna utanför blev inte så lysande (ursäkta skämtet)

Jag undrar om man kan blanda coronor och vanlig nightmode i samma modell det måsta man ju rimligen kunna.

MVH / BjörnL
Bifogade bilder
Filtyp: jpg trainz 2011-11-23 21-19-34-35.jpg (243.4 KB, 153 visningar)
bjornl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-11-29, 20:51   #3
bjornl
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
Standard Vändskivor..

Hej

Lokstallar behöver ju vändskivor och detta skall bli 12 meters skivan vid Linghed.

Ett stort tack till Tomas 'Chakz0r' Nordenadler som donerat den eminenta texturen.

Den ser riktigt OK ut och snurrar gör den, men just nu vill den inte stanna där den skall så något gör jag ännu så länge fel.

MVH / BjörnL
Bifogade bilder
Filtyp: jpg stall5-11-09.jpg (95.4 KB, 121 visningar)
bjornl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-11-29, 21:18   #4
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjornl Visa inlägg
Hej igan

Det var ett tag sen sist.

Nå här har i alla fall Lingheds station fått Nightmode.

Men lamporna utanför blev inte så lysande (ursäkta skämtet)

Jag undrar om man kan blanda coronor och vanlig nightmode i samma modell det måsta man ju rimligen kunna.

MVH / BjörnL
Bjornl,
om du tittar på mina Volvo PV56 så kan du se hur man kan lysa upp marken under en lampa. Det gör en väsentlig skillnad. Det är ett plane som du texturerar och lägger i night-meshen. Går att lägga sådana under fönstren på marken och det ser "strålande" ut!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn

Senast redigerad av lan den 2011-11-29 klockan 21:21.
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 19:58   #5
bjornl
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
Standard

Hej LAn

Tack, jag skall prova detta.

MVH / BJörnL
bjornl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 21:24   #6
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Bjornl,
om du tittar på mina Volvo PV56 så kan du se hur man kan lysa upp marken under en lampa. Det gör en väsentlig skillnad. Det är ett plane som du texturerar och lägger i night-meshen. Går att lägga sådana under fönstren på marken och det ser "strålande" ut!
Hur funkar den tekniken om marken vid huset lutar en aning vilket är fallet vid t.ex. Linghed?
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 22:10   #7
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard Gillar man inte träd...

så gillar man inte DONJ!

donj_träd.jpg

Lite av skogen mellan Åbydal och Vittersjö....
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 06:17   #8
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Hur funkar den tekniken om marken vid huset lutar en aning vilket är fallet vid t.ex. Linghed?
I config finns en tag som heter rotate-yz-range -15,15 som roterar yz-planet runt y-axeln +/- 15 grader om man håller ned Shift med rotate vald i Surveyor, lutar det ännu mer får man ändra i config. Prova!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 22:18   #9
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
I config finns en tag som heter rotate-yz-range -15,15 som roterar yz-planet runt y-axeln +/- 15 grader om man håller ned Shift med rotate vald i Surveyor, lutar det ännu mer får man ändra i config. Prova!
Aha, det visste jag inte.
Men det var inte riktigt det jag funderade över utan det var snarare att om man lägger en ruta på marken och marken lutar så kommer väl typ en del av den att hamna under marken? Om jag då lutar hela modellen blir väl huset snett?
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-11, 07:26   #10
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Jag tänkte bara på bilarna, med hus blir det ju knepigare. Då får man göra en separat nightmesh med lutning som en egen asset och lägga ut i backen och sen placera huset på det, det går säkert med blir väldigt pilligt.
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:53.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009