![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Beklagar dröjsmålet, det har varit mycket på sistone men detta projekt ska jag banne mig slutföra.
![]() Sådärja... har officiellt beslutat att jag skiter i allt vad scriptning heter och kör på ett antal separata modeller med ett gemensamt texturarkiv istället. Varianten med pallgafflar är mer eller mindre klar och hela alltet förväntas vara färdigt innan nyår.
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Korvtiger och jag har genomlidet en höst med mycket utbytbara mesher som kan väljas via properyrutan. Din (h)jullastare verkar som gjord för detta. Även texture replacement ingår. Jag gör en basmodell (t.ex TOR V) och ett antal mesher för fendrar, måsar, flaggor och flaggspel, som Korvtiger sedan skriptar. Dessa kan man sedan välja propertyrutan. "Scenery Dressin" har ännu mer sådant och dessutom valbar textur. Studera dom och deras skript så klarnar nog en del. Det är visserligen långt bortom min och Korvtigers händelsehorisont men vi hjälper naturligtvis till om vi kan med sådana välgjorda modeller som dina.
God (H)jul och "lasta" inte för mycket!
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Tack för tipset lan, om jag hinner ska jag titta närmare på det, men det ser lite halvdåligt ut med tidschemat just nu. Borde hinna färdigt med själva modellen men vet inte hur mycket tid jag har över för experimenterande.
För övrigt så är den tandade jordskopan klar... Den är inte vacker, men det är ju det som är meningen ![]()
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Jag tycker den tandade skopan ser väldigt bra ut, men vänta tills Ekan satt "tänderna" i den så kommer den att se ut som lerklump ;-)
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Sealpower,
din hjullastare är så läcker att den förtjänar att bli en egen "traincar" som går på räls. Men, men 2012 är ju ännu inte här, men snart!
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Mer bilder! ![]() Här kommer en planeringsskopa som också sett bättre dagar... men va f-n grejerna ska ju användas ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Verkar det som om Åkar-sonen Kurt-Åke Nordberg hjälper till med snöröjningen
![]() Inte mycket till uppdatering snöskopan är klar, ett alternativ till last (snö) och Kurt-Åke själv (Som faktiskt är en av Aurans passagerare som jag petat till och petat in i 3d studio)
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|