Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-18, 01:53   #1
jkriste2
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: ,Drammen , Norway.
Inlägg: 697
Standard

Hei

Da har vi noen bilder fra innkjør til Vigrestad ca 550km fra Oslo S.
Det siste bilde har toget forlatt Vigrestad å er på vei vidre mot Stavanger.
Bifogade bilder
    
__________________
MVH Jan Kristensen
Har bygd Drammen-Kongsberg
Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten
Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan
Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan
Klar til Trondheim VBSR 7
Klar til Bergen VBSR8
jkriste2 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 17:13   #2
truls79
Medlem
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Norway
Inlägg: 214
Standard gler meg

ja dette blir en julepresang, eg glerder meg å det tror det er fler en meg som gjør, mange fine bilder å bønan det er en kul demo video du laga, gikk vel fort men eg så det var bra gjort, eg syns dere er veldig flinke

det blir helt konge å kjøre el 18 med bm5 matriell fra oslo s til stavanger

håper du tar med bryne å klepp holdeplass, kan eg spørre om ruten blir ferdig til påsken???

STÅ PÅ JAN DU ER FLINK
truls79 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 17:17   #3
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
Standard

Ser mycket bra ut Jan!

Tycker inte att man ska spekulera i nä rutten blir färdig. Även när Jan är klar med själva byggandet har jag en hel del arbete kvar med att sätta hastigheter och byta ut orginalobjekt.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 17:26   #4
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
Standard

Hej Jan!
Det här ju fin ruttbit du har gjort! Bra!
Jag kämpar med felsökningen nu.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-18, 19:15   #5
Remy
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Oslo
Inlägg: 302
Skicka ett meddelande via MSN till Remy
Standard

Ser at jeg bare kan glede meg til ruten engang blir ferdig men blir det satt opp oriteringsskilt for tuting for det er det massa av på ruten er kjedelig å kjøre uten at man må gi "beskjed tog kommer " med fløyta stå på videre
__________________
MVH
Remy
Scania V8 og snute er likke sexy som Nohaben med snute
Remy besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-27, 19:44   #6
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
Standard

Nu har jag uppdaterat sträckningen Nordagutu - Kongsberg. Detta är vad jag har gjort:

Gräs längs med spåret.
Bytt ut originalobjekt.
Bytt ut de svenska kontaktledningsstolparna mot norska, i hela rutten (sträckor som hade trästolpar ser ut som vanligt).
Satt hastigheter enligt gällande linjebeskrivning.

Nu ska jag sätta ut orienteringstavlor för stationer & plankorsningar över rutten. Är dock lite fundersam över hur det fungerar, sitter det alltid en orienteringsskylt före stationerna, så att tågen alltid tutar när de passerar en station, eller är det bara om hastigheten är hög? Till exempel tutar alltid föraren i verkligheten när man passerar Eidsvoll Verk (210 km/h) men vad jag har märkt inte vid tex Sandvika (110 km/h). Någon som kan förklara?

Här är film från den uppdaterade sträckan, säg gärna vad ni tycker!

http://www.youtube.com/watch?v=qJddL...ature=youtu.be
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-27, 20:13   #7
Remy
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Oslo
Inlägg: 302
Skicka ett meddelande via MSN till Remy
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Nu har jag uppdaterat sträckningen Nordagutu - Kongsberg. Detta är vad jag har gjort:

Gräs längs med spåret.
Bytt ut originalobjekt.
Bytt ut de svenska kontaktledningsstolparna mot norska, i hela rutten (sträckor som hade trästolpar ser ut som vanligt).
Satt hastigheter enligt gällande linjebeskrivning.

Nu ska jag sätta ut orienteringstavlor för stationer & plankorsningar över rutten. Är dock lite fundersam över hur det fungerar, sitter det alltid en orienteringsskylt före stationerna, så att tågen alltid tutar när de passerar en station, eller är det bara om hastigheten är hög? Till exempel tutar alltid föraren i verkligheten när man passerar Eidsvoll Verk (210 km/h) men vad jag har märkt inte vid tex Sandvika (110 km/h). Någon som kan förklara?

Här är film från den uppdaterade sträckan, säg gärna vad ni tycker!

http://www.youtube.com/watch?v=qJddL...ature=youtu.be
tips prøv å kontakt jbv Jernbaneverket de kan gi mer riktig info om hvordan det skal settes opp
__________________
MVH
Remy
Scania V8 og snute er likke sexy som Nohaben med snute
Remy besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-27, 20:38   #8
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Remy Visa inlägg
tips prøv å kontakt jbv Jernbaneverket de kan gi mer riktig info om hvordan det skal settes opp
Tackar, det ska jag göra!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:58.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009