Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-25, 03:36   #5
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
Standard

Ja, så var vedtendern så gott som "klar", men det finns ju alltid detaljer att rätta till.....
Kolla det extra stödet för vedboxen på tendern. Detta måsta vara ledstången från den tid då loket var kol eldat. Kolla rödmarkeringen bild 2.
Detta lok, A1021, fick vedeldning från 1941 och förblev så fram till 1951. På loket jobbade då även en vedlämpare (förutom förare och eldare) på tendern. Denne hade som uppgift att skjuta fram veden så att eldaren lättare skulle komma åt veden.
Under denna tid var loket bl.a stationerat i Småland: Alvesta, Nässjö och Kalmar.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg bild1.jpg (146.0 KB, 168 visningar)
Filtyp: jpg bild2.jpg (144.3 KB, 167 visningar)
Filtyp: jpg bild3.jpg (93.3 KB, 166 visningar)
Filtyp: jpg bild4.jpg (149.1 KB, 165 visningar)
Filtyp: jpg bild10.jpg (43.6 KB, 166 visningar)
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:52.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009