![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#34 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej
Jag har kommit fram till DONJ:s vagn och lastvikter är helt fel. Om vi bygger våra vagnar av 4 tums blyplåt och lastar vikter som 20 fots containers (nästan) på dom så är det inte kosntigt om våra lok inte orkar. Så nu håller jag på at göra om vagnvikter och produkternas viketer för att få en vettigare tågvikt. Ja Spyfrog, du hade rätt. Vi får fxa en egen DONJ lumber för sågverket att producera för Aurans Lumber är för tung den med. Mina treaxliga vaganr väger numera 5 ton alt 5,5 ton mot tidigare 7,5 till 8 ton och de lastar numera ca 6 ton istället för 14 ton. Det gör lite skillnad det. Jag har provkört lite i Linghed med ett mera tillfredställande resultat än tidigare. Det snyggaste av allt är när loket börjar slira i backen, det stannar inte bara utan det tjuter, stånkar, skriker och slirar. ![]() En lösning på det är ju at öka friktionen mellan lok och spår i engineconfigen men jag tror inte jag vill.
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|