![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Siffrorna efter : i ett kuid är versionsnummer.
Så om ett objekt heter XXXXXX:1 så är det en annan version än XXXXX:2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej
Det är som spyfrog säger och ju högre versionsnummer ju nyare version av asseten. Om rutten frågar efter assetar som är definierade (i rutten) med ett lägre versionsnummer än asseten har i den version av den du har installerad på din dator så skall trainz inte klaga. Det kan ju hända om rutten är gammal och olika kreatörer har uppdaterat sina assets och släppt den i nya versioner på DLS. Om det omvända gäller, dvs rutten är splitt nydesigand och vill ha assetar som är i senaste version och du har äldre versioner av dem installerade på din dator så borde du få varningar.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Jag hade samma installation som baloo406 visar men ändå ville det inte fungera. Men efter att jag installerade om så fungerade det plötsligt. Eftersom alla KUID:s som behövdes fanns med i listan tycker jag det borde fungera men det gjorde ju inte det. Men ominstallationen löste det. Men vad var fel. Något skrivfel i första installationen kanske?
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|