![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
|
![]()
The release is tentatively set for August 17th
Såg det på deras hemsida, du funderar även på Ånglok som det ser ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Jag vill veta om man kommer att kunna köra persontåg överhuvudtaget. Blir det gods enbart kommer jag aldrig att köpa denna sim...
![]()
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
bara å tjöta på dom så kommer det nog med passargerar tåg med å leka med
men jag är toppen nöjd me gods tåg :-P Gripen00 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Vad man ska tänka på här, är att det är en amerikansk tågsimulator tänkt för den amerikanska marknaden.
I USA är järnvägssystemet ganska annorlunda mot det europeiska och domineras i huvudsak av långa och tunga godståg dragna av rejäla diesellok. Persontågen finns, men är få. Om man vill köra snabba persontåg, rekommenderar jag snarare Railworks som mer är anpassat för den europeiska marknaden. Jag ser riktigt mycket fram mot detta, då det i dagsläget saknas en simulator som hanterar amerikanska tåg på ett bra sätt vad gäller fysik och körkänsla. Det här ser ut att kunna bli något riktigt, riktigt bra! ![]()
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Jo, jag är fullt medveten om hur det ser ut i USA... Har den aktuella sträckan i Run8 några Amtrak-tåg alls?
![]()
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Nej, såvitt jag vet, går inga persontåg på sträckan i normalfall. Sen kan det ju säkert hända att något enstaka persontåg leds om via Mojave Sub.
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
|
![]()
Jag hoppas även mycket på denna simulator, de skriver att de jobbat med fysiken med tågen, dvs att simulatorn ska kännas som ett riktigt tåg.
De nuvarande simulatorerna känns inte riktigt så men jag är ingen expert på detta. Railworks är en riktigt bra simulator på många sätt men fysiken känns konstig i en del lägen. Bromsarna tar och släpper för snabbt, man kan köra i 100 km/h med godståg med 15 % av kraften från lokena etc. Open rails kan bli mycke bra om den någon gång kan bli klar, men i nuvarande hastighet (version 0.7.0) så kommer det att ta flera år innan version 1,0 är klar. Sedan har vi Multi player funktionen som blir mycket spännande men de har inte släppt någon video ännu så vi får se vad denna simulator kan erbjuda i framtiden men jag ser fram emot spänning i mitten av Augusti när den släpps. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|