![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... och det går sakta framåt. Nödbroms, förarventil och lokbroms under konstruktion (även rensat upp reglagepanelens texturer. Det é möcke att hålla reda på.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... är i det närmaste klart, sen kommer ett otal strömbrytare, vred, visare och allt till reglagepanelen, det kommer att ta tid.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Snyggt jobbat.
Vi har ju varit "utan hytt" i flera år, så låt det ta tid, vi kan vänta (fast din definitation av ta tid brukar ju sällan stämma med vad alla andra kallar ta tid) ![]() ![]()
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Giller verkligen bromshandtagen, som jag ju har en viss erfarenhet av; väl samlade och lätta att greppa tag i. Vågat jag gissa på att de kommer att fungera lika bra som O-lokets.
I alla fall; hur snyggt som helst. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
![]() En bild att tampas med i höstmörkret. Jag vet vad nästan varenda reglage, visare m.m. gör (Tack vare min gode lokförares hjälp. Vet ni ? Tillkommer öppningsbart fönster och dörr på höger sida, solskydd, vindrutetorkare och reglage till dessa samt lite reglage på elskåpet som ännu fattas. Om jag inte sätter ett bromsreglage i halsen så hör jag väl av mig snart ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Motto - De va bättre förr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
|
![]()
Jag finner inte ord för att beskriva hur otroligt bra det ser ut LAn! BRAVO!
![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Lennart, dina fingrar är helt magiska, när det gäller byggen. Ser kanonbra ut. ![]()
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Allt hänger på var punkterna a.cabfront och a.cabback ligger i loket. Tyvärr finns ingen standard för detta, men om man lägger hytten med origo mitt i hytten i fönsterhöjd stämnmer det för de flesta lok, men t.ex. hytten till kustpilen som jag modifierade till X31 hade a.cabfront i lokets origo vilket gjorde att den hamnade alldeles för högt och på tok för långt fram. Jag kan kolla var den ligger på det inbyggda Rc-loket och jämföra med CW-loket. Att modifiera CW-loket har jag lagt på is och hur jag gör med hytten har jag inte bestämt ännu.
Första bilden visar Aurans Rc4 och den andra CW Rc var a.cabfront resp. a.cabback är placerade. Som ni ser skiljer det inte mycket dock hamnar den ca. 20 cm för långt fram på Aurans lok.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-10-12 klockan 09:35. Anledning: Data för cab |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|