![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag har kollat lite om Auran Krokodil:
Den första som laddades upp till DLS var en brun Be6/8 II till PreTrainz 3 år 2002 som kallades Auran Krokodil. Som contact website står "Virtualtrainz", som inte finns, och som contact email "Auran Helpdesk". Konstruktör var någon "VaughanK" som inte längre finns. Året efter kom detlev20 med sin Auran Krokodil som är nästan identisk med den första, vad gäller mesher och texturer. Hade detlev20 tillstånd av VaughanK? Nämns ingenstans! Båda dessa är gamla ruckliga saker som inte fungerar till 100%. Texturerna är utvecklingsbara men nåt tillstånd lär jag aldrig få så jag kommer nog att ge upp kampen mot Aurans (N3Vs) "idiocrasy". Att göra en ny krokodil helt från scratch och göra nya texturer är ett helt onödigt jobb när underlag finns. Men vill nu Auran ha det så, så får dom inga nya modeller av mig i framtiden!!!! En förbannad och besviken:
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Dålig stil av auran att ge dig så dålig response. Hoppas att det löser sig!
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
I det här fallet så tycker jag att du ska ge ut den utan att behöva känna dig som en skurk. Gör som N3V gör, dvs skit i vem upphovsmannen är.
Men om du vill vara lite ödmjuk och vill ge kredit till upphovsmannen, så ska du ange detta tydligt i både config och i din text när du presenterar ditt objekt. I ditt/vårt fall så skulle jag vilja kalla det "No Nonsense License", den licens som vi inom STLEB står för. EDIT: Men ladda inte upp den till DLS! Hemska tanke... OT: Vi kan väl göra som ekankal har gjort. Göra reklam för vårt forum och presentera nyheter under rubriken "Trainz - Swedish" i Aurans forum. Detta har visat sig gett resultat. Jag har i alla fall fått många frågor (privat) om hur mina objekt fungerar, den senaste tiden. Citat:
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2012-12-15 klockan 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
... blir i vår Downloadtråd, om det nu alls blir av. Jag får fundera ett tag och skriva ett "försvarstal" till config så får vi se. Loket förtjänar ett bättre öde än att ligga enbart på min dator.
Nu har jag gjort "slag i saken" och skrivit ett "försvarstal", se nedan. Loket kommer i VÅR Download strax: description " This loco is a big update and refinement och the existin Auran Krokodil by either 1. VaughanK or 2. Detlev20. They are simply the same loco (?) The first one was build for Pre Trainz 3 and the second one for TRS 2004 and not fully working and with a faulty interior. It has been impossible to contact theese guys, and Auran Helpdesk will not help me !? What I have done is: 1. Build a completely new bogey, with real wheels. 2. Separated the loco into three parts (eg. only two) - bonnet with the bogey and the middle part with the cabin. This makes the loco behave like the original Ce6/8 Krokodil which was able to take very narrow curves. 3. Working wipers and high and low beam lights. 4. Fully operatable cabin in CAB-mode. 5. Improved the textures and separated them in a more logical fashion. 6. A texturegroup has been made which works both from outside and in cabin. I could easily have built this locko from scratch but it would have taken ten tims so long. AND IT IRRITATES ME ENORMOUSLY THAT WE CAN'T SKIP ALL LICENSE BULLSHIT AND INSTEAD WORK TOGETHER FOR A BETTER SIMULATOR WORLD! P.S. Forgive me VaughanK and Detlev20, for I have sinned! D.S. "
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-12-15 klockan 20:05. Anledning: Slag i saken!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
grundar sig i att jag åkt den ett antal gånger. Under arbetet med de schweiziska loken och vagnarna har jag samlat lite bilder från nätet som jag lagt i min dropbox här:
https://dl.dropbox.com/u/15059045/Krokodil.rar Gotthardbanan byggdes 1872-1882 ledd av schweiziska ingenjörer och med 15000 fattiga italienska "gästarbetare" som rallare. Banan har 5 s.k. spiraler för att övervinna höjdskillnaderna och en 15 km lång tunnel. Totala höjdskillnaden är över 1000 m. Tunneln börjar i Göttchen i Schweiz och slutar i Airolo i Italien. Banan förbinder Zürich med Milano. 177 arbetare dog vid bygget av tunneln och 113 vid bygget av linjen. Banan har på senare tid blivit en stoppkloss för den alltmer hektiska trafiken (precis som Båstadbanan över Hallansåsen) så nu byggs en 57 km lång tunnel och en bana djupt under alperna (den s.k. "Base Tunnel"). Spikrak och med sth 250 kph, och utan stigningar. Den beräknas vara klar 2018 ?
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-12-16 klockan 08:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
När man sätter ut krokodilen i Surveyor sätter man ut en main unit och 2 drive units i vardera änden, sedan får man rotera den ena drive uniten.
1. de reglage i hytten som heter switch# och lever# har ingen funktion (ännu). 2. Skriptfelet (HandleLamps) är inte kritiskt men beror på att jag använt Xoa7s hyttskript som bas, och jag är inte skriptkunnig nog att fixa det. 3. Avbländningen innifrån hytten fungerar ej pga att hytten sitter i mittdelen som inga lampor har men om man hoppar ur hytten, väljer främre drivenheten och trycker Shift_L kan man blända av. Dessa tre saker kanske Svenolov och jag hinner fixa till öppnandet av Base Tunnel 2018 ![]()
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]()
Ja, kurvtagningsförmågan är radikalt bättre för Lans Krokodil än för Aurans gamla stela pinne... Se bifogade bild!
![]() ![]() ![]() ![]() Ett par noteringar: - Det ska väl egentligen vara smalare strömavtagare à la schweziskt stuk? Som på din fina Re 4/4. - Löphjulen och plogarna går i varandra, är lite störande på ett i övrigt fint lok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
skall kolla upp plogar och montera Re-panton istället. Sedan ser man ju rätt in i hytten vid dessa små orealistiska kurvradier, skall maska av detta med en svart yta på hyttdelen.
Jag gör sådant efterhand och väntar på fler anmärkningar innan jag laddar upp en uppdatering.
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|