![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Vet du när S8:an är klar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Min plan är nu att färdigställa S8 loket.
Vad jag på sistone gjort är att implementera aktiviteten "Släcka ned" loket. Se bild 1. Allt är stoppat såsom ljud, rök och manöverpanel. Lokförare och eldare har lämnat loket. Har satt denna nedkopplingstid till max 4 minuter. Bild 2 visar hur loket blivit körklart igen med eldare och en slumpmässigt vald lokförare m.m Procedurtid max 5 minuter. Har inte funderat så värst mycket över dessa tider. Kanske blir en ändring? Hur aktivera ovan beskriven funktion? Jo, se det inrutade rödfärgade fältet "Staella av loket" på resp bild. Slutligen så visar sista bilden en ånglokshytt till tanklok. Har fortfarande lite att fundera över vilka fler funktioner som behövs i hytten. Sen så återstår ju en hel del med färgläggningen av S8 loket + lite fler "meshar"...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Mums filibabba är för svagt! Och det du gör med skript är beundransvärt!!!! Och mästerligt texturarbete!!!
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Ja, detta blir riktigt snyggt "vovven"!
![]() ![]()
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Tack för vänliga orden från Jockes och Lan, som en gång i tiden stod ut med att lära upp mig GMax.
Min plan är att lägga ut S8 loket nästa vecka med följande hytt förbehåll: A. Vid avställning av loket kan jag ej påverka panntrycket. B. Du kan fortfarande använda ångvisslan efter avställning. Vet ej om det går att lösa utan att rota i Aurans mjukvara. Lok förbehåll: Om du aktiverar "Cylinder utblås" och slumpen ger "Liten cylinder utblås" vinner det senare alternativet. Däremot vid nästa start av loket kan du då få "stort cylinder utblås". |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Ser helt otroligt snyggt ut! Skall bli intressant att köra henne i cabmode!
![]()
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2011
|
![]()
Tack vovven47 för ett mycket fint ånglok!!! Dina ånglok blir bara bättre och bättre! Alla extra funktioner som du lägger till, till exempel avställning, gör det mycket roligare att köra.
Skickar med en bild på ditt fina ånglok.
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|