Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-01-18, 17:53   #8
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Jag har kikat lite på scripten utan att förstå hälften men det verkar ha smugit sig in ett potentiellt fel i ett funktionsanrop i några av skripten som har med vägskyddet att göra. KMW får väl bekräfta eller dementera detta sedan vid tillfälle men när jag justerade dessa funktionsanrop så fick jag konsekvent vägskyddet att fungera för enkelspåret(flerspårsövergångar är inte testat ännu) om man följer beskrivningen till punkt och pricka i manualen som medföljer signalerna.

Vill någon testa på att göra ändringarna på egen hand(och på egen risk) så ta först en backup på nedanstående filer innan ni ändrar något. .lua filerna går bra att editera i notepad och efter editering innan Railworks startas upp igen så bör eventuell blueprints.pak fil i Assets\newS\sweden\ raderas annars finns möjligheten att inte ändringarna träder i kraft. Bäst nog dock att invänta besked från KMW om detta är orsaken och då eventuell patch till signalerna!

Alla filer finns under railworks\Assets\newS\sweden\RailNetwork\crossing\ scripts\
Kod:
Rad 70 i SE VF Signal.lua 
Call( "SendSignalMessage", message, parameter, -direction, linkIndex ) 
ändras till 
Call( "SendSignalMessage", message, parameter, -direction, 1, linkIndex )

Rad 51 i SE X Gate Left.lua 
Call( "SendSignalMessage", message, parameter, -direction, linkIndex )
ändras till 
Call( "SendSignalMessage", message, parameter, -direction, 1, linkIndex )

Rad 51 i SE X Gate Right.lua 
Call( "SendSignalMessage", message, parameter, -direction, linkIndex )
ändras till 
Call( "SendSignalMessage", message, parameter, -direction, 1, linkIndex )

Rad 51 i SE X Gate ShortL.lua 
Call( "SendSignalMessage", message, parameter, -direction, linkIndex ) 
ändras till 
Call( "SendSignalMessage", message, parameter, -direction, 1, linkIndex )

Rad 51 i SE X Gate ShortR.lua 
Call( "SendSignalMessage", message, parameter, -direction, linkIndex ) 
ändras till 
Call( "SendSignalMessage", message, parameter, -direction, 1, linkIndex )
Det är alltså en parameter(1) i funktionsanropet som saknas vilket troligtvis(om jag får gissa fritt) betyder att meddelanden som ska skickas vidare till nästa signal "äts upp" innan de når målet och därmed aldrig aktiveras?
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:03.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009