![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]()
Ljuset på tåget är självfallet redigerat! Men det dröjer nog inte länge till de kommer på hur man fixar det där! ENB heter en modifikation som används till flera spel för att lägga till pricken över i'et på grafiken. De borde kontakta ENBDev och lära sig att applicera grafik på redan existerande grafik som i MSTS.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Banan är i dagsläget nu 1h och 10 minuter lång, ungefär. Då utan uppehåll, från Norr till Syd. Jag har två samhällen kvar att bygga som är de båda slutstationerna för Kustpilensträckan, sen har jag en driftplats i mitten av banan med anslutning västerut mot Oskarström där Krösatågen går. ( Min Y31'a Kustpilen/Krösatåget/Transitio kommer som släpp tillsammans med bansläppet är det tänkt, om allt håller tiden!!
![]() Hur som haver, lite bilder från den näst sista staden norrut. Lerbäck. Notera att statskärnan ligger en bit från stationsområdet. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Finns det någon form av anslutning till en elektrifierad huvudlinje någonstanns på banan? Det kan alltid va kul med en större station!
![]()
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Tänkt är att Salån ( Sista staden i norr) skall vara i storlek med Linköping, dock i MSTS blir det ju mindre) men där är tänkt att det ska vara elektrifierat och där skulle jag, om intresse finns d.v.s kunna bygga en elektrifierad linje som går ytterliggare några stationer nordöst!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
För min del räcker det gott med en station med anslutning till stambanan, där man kan se någon X2:a blåsa förbi eller stanna medan man väntar på avgångstid. Men lite stambanekörning är ju heller aldrig fel!
![]()
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Ja, jo efter Lerbäck är det tänkt att Ingelforsbanan ska ansluta till en huvudbana innan den når sista destinationen (Salån), precis som i Linköping där Stångådalsbanan går en stund på stambanan i Linköping.
![]() Jag fick inte med dessa förut! Men efter Lerbäck, när man ska åka söderut är det radioblock som gäller, mellan Lerbäck och Salån är det fjärrblockering (ca 1-2 mil) och från Ronna till Strandsholm (Som är slutstation i söder) är det Tåganmälan med manuellt styrda optiska signaler på respektive driftplats! ![]() Nedan, En beta-uppbyggning bara tills jag åkt med tåget på riktigt och placerat kamera längst fram för att dokumentera exakt uppsättning! ![]() Kisa Mor i väntan på avgång, hennes ATC system säger henne att tågmöte är på gång! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Snyggt! Men finns det ATC-balisers på radioblockstreckor? Detta ligger lite utanför mitt kunskapsområde...
![]()
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|