![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
|
![]() Citat:
![]() Sen är jag ganska säker på att det är placerat ATC baliser på driftplatserna innan ett tåg släpps ut på banan igen. Citerat trafikverksamheten System R Inskrivningen indelas i: • automatisk inskrivning som sker automatiskt vid färd mot en gräns till system R • manuell inskrivning som görs av tågklareraren i samverkan med fö- raren, vilket främst används när fordon befinner sig inne i system På driftplatserna är det tågklareraren som släpper ut tågen på sträckan, och denna sitter på ett fjärrställverk. Senast redigerad av granders den 2013-03-03 klockan 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Danmark
Inlägg: 1 167
|
![]()
Det ser jo väldig fint ut!
![]() Det enda som saknas nu är jo att någon kunde fixa till IC3/Y2:an så den körde mer realistisk. Jag tänker här på acceleration bl.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
|
![]() Citat:
![]() Såhär är läget, att denna IC3'a, av mig ommålad till Y2, är lite orealistisk ja. Men i samband med mitt projekt till Railworks där jag bygger Y2R/Y2K är tänkt att jag ska släppa en enklare version (Grafikmässigt) till MSTS som ändå beter sig bättre! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
|
![]()
Hej allesammans! Idag tycker jag att jag hunnit väldigt mycket, för en gångs skull! Idag var även en av få dagar jag har väldigt bra inspiration och humöret på topp!
Bjuder på bilder på Salån, fortfarande i byggstadiet. Norr härifrån går stambanan med anslutning till större städer, Stockholm Umeå, söderut finner man anslutning till Malmö samt starten på Ingelforsbanan söderut! ![]() Då var det Salån C här då! ![]() Tänkt är att avgångar mot Ingelforsbanan går från Spår 4 då spår 3,2 och 1 används av intercity-tåg mot respektive storstad i Sverige! ![]() ![]() ![]() Senast redigerad av granders den 2013-03-04 klockan 15:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Snyggt! Men häng upp lite kontaktledning också!
![]()
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Jag ser fyra lösningar:
1: Sätt upp stolpar och ställ in ledningshöjden på typ 10 000 meter. Då kan eltåg köra på rutten, men inga ledningar syns. Ser konstigt ut på den elektrifierade stationen. 2: Använd HideWire. Då måste du ta bort alla ledningar manuellt från de delar av rutten där du INTE vill ha dem. Jag har ingen erfarenhet av HideWire och programmet kan orsaka problem. 3: Bygg elledningar som separata objekt. Jobbigt. 4: Konvertera hela rutten till DBTracks. Det finns speciella DBTracks-paket som inkluderar kontaktledning. Och det är så mycket snyggare än MSTS orginalspår! Alla XTracksbitar täcks ännu inte, men det kommer! http://dbtracks.de/
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|