![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#4 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Enklast är om du sparar det nerladdade materialet i en egen mapp på din dator. Sen minskar du ner fönstret där du har mappen och starta sedan upp Trainz och går in i CMP. Dra mappen till Download helper, då börjar Trainz installera allt material i den mappen. Ett tips, ta inte och installera allt för mycket material på engång. Ha gärna minst 3 mappar. En mapp som du laddar ner allt i. En mapp som du sedan lägger dom nerladdade cdp-filerna och en mapp för cdp-filer som redan är installerade. t.ex. på namn för dom olika mapparna. Installerat, nerladdat och installtionsmapp så att du flyttar över kanske 50 cdp-filer från nerladdat till installationsmappen och installerar dessa, när det är klar, så flyttar du över dom cdp-filerna till mappen installerat. Själv sparar jag ner varje objekt här från Forumet till en mapp som jag har döpt till Trainz. Sen i denna mapp har jagför varje användare en mapp. Lan en mapp, Ekan en mapp, vovven47 en mapp O.S.V och sparar deras objekt i respektive mapp efter datum. Ibland kan man vara tvungen att köra commit på vissa objekt. Dessa objekt finner du under fliken Open for Edit i CMP. Markera alla objekten och kör Commit på dom. Vill du köra multiplayer, då kan du inte använda objekt som har lägre Build Version än 2.7 om jag inte minns fel.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2013-08-14 klockan 19:07. Anledning: Krymt bild för att slippa scrolla i sidled |
|
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|