![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#34 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Att skapa LOD mesherna var mycket mindre arbete än jag hade väntat mig. Det tog ca 3.5 timmar och mycket av jobbet kunde göras med decimerings modifieraren i Blender.
Med LOD enligt nedan är det svårt men inte omöjligt att se övergångarna i trainz. Det som märks mest är när jag tar bort fönsterna till LOD4, men även det får man titta efter så jag tror att det får vara. LOD0: 11112 Trianglar LOD1: 7802 Trianglar LOD2: 3086 Trianglar LOD3: 1500 Trianglar LOD4: 74 Trianglar Kod:
version 1.0 offset = 0.01; calcpoint = center; multiplier = 1.0; animationCutOff = 0.12; renderCutOff = 0.00; attachmentCutOff = 0.05; mesh("0.05") { name="whitcomb50-lod4.im"; } mesh("0.12") { name="whitcomb50-lod3.im"; } mesh("0.25") { name="whitcomb50-lod2.im"; } mesh("0.5") { name="whitcomb50-lod1.im"; } mesh("1.0") { name="whitcomb50.im"; }
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|