Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-01-08, 14:15   #1
baloo406
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CGD Visa inlägg
Jag antar att ni andra också har fått ett mejl med en hel massa frågor och annat. Vi skall redan nu ange vad vi vill ha för bonus, "Get-Trainz-Now options".
Jag trodde att det var något som vi skulle kunna välja som var anpassat till det kommande spelet. Förutom detta skall jag ange vad för "DLC Add-on" som jag önskar. Vad menar de här?
Vad dom menar är att det första alternativet, är vad du önskar dig nu. du kan välja mellan några av N3V:s egna DLC packs. Det gäller väl Comet och dom ändra tågseten som dom har själva. Eller 1 års First Class Ticket. Du kommer att få en kod från dom inom ca 10 dagar, som gäller för nedladdning av ditt valda objekt.

Dlc add-on. Får du ange vilken region (Europa, Usa eller annan) och eller typ av tåg (diesel, el, ånga) som du är intresserad av. Och det är då till det nya spelet. Denna del leveraras i december 2014.

Senast redigerad av baloo406 den 2014-01-08 klockan 14:17.
baloo406 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 15:12   #2
CGD
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Standard

OK.
Ja jag antog det, men det hade ju varit bättre om allt hade rört sig om saker till den kommande versionen.
Jag köpte en gång en omgång lok från Aurans sida. Loken var tillverkade av Jointedrail, http://jointedrail.com/, och var skit. Skit i den bemärkelsen att de liknade på intet sätt det som Jointedrail visar på sin hemsida utan de var mer lika mer de gratislok som SP_OR_BUST gjorde. Så vad finns det för saker att få. Jag måste ju också nämna att jag även köpt riktigt bra saker också så som Schnabel Car. Synd bara att han inte gjorde en version som var mer västanpassad.

Jag skulle också vilja ta upp de pengar de fått in. 1.122.934 SKr. Låter inte det väldigt lite? Kan det väl knappast täcka lön för ens tre som arbetar med spelet. Jag tycker när det skrivits om spelbolag att det vanligen är ett stort team som arbetar med spelet.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 19:00   #3
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Reg.datum: Nov 2005
Standard

Underligt inte fått något mail här, får la vänta några dagar och se.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-10, 11:35   #4
CGD
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Underligt inte fått något mail här, får la vänta några dagar och se.
Märkligt. Jag fick en påminnelse idag om att jag måste snabba på med svar

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse
Ibland borde det stå så här,
I Trainz vet man att det möjliga är omöjligt.

Senast redigerad av CGD den 2014-01-10 klockan 11:38.
Gammal 2014-01-17, 18:23   #5
CGD
Medlem

Standard Varför TS12?

Jag har nu fått mail om mina två saker jag kan ladda ner. Men det ser ut som om jag måste ladda ner dem till TS12. Jag har ju nu TS12 installerat med använder bara Trainz 2010 eftersom jag inte tycker om vissa ändringar i TS12. Går det att få ner tågen till Trainz 2010 ändå?
Gammal 2014-01-18, 01:05   #6
Jockes
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Standard

Citat:
Jag har nu fått mail om mina två saker jag kan ladda ner. Men det ser ut som om jag måste ladda ner dem till TS12. Jag har ju nu TS12 installerat med använder bara Trainz 2010 eftersom jag inte tycker om vissa ändringar i TS12. Går det att få ner tågen till Trainz 2010 ändå?
Vissa saker funkar inte tian, men funkar i tolvan har jag upptäckt, men prova ändå, kanske går:

Leta upp alla filer till loket/tågen i Content Manager i tolvan, högerklicka på alla filerna, och "Save to CDP", spara ner filerna på lämpligt ställe, och installera sedan .cdp-filen till Trainz 2010's Content Manager. Ev. kan ju builden vara för hög på tåget om dem är gjorda för tolvan bara...

Senast redigerad av Jockes den 2014-01-18 klockan 01:06.
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-23, 17:51   #7
CGD
Medlem

Standard

I mailet från N3V har de listat dessa lok Coronation Scot, Nickel Plate, PRR T1, Duchess, Aerotrain, Blue Comet och SS4. Men på Simulator Central sidan finns det ju fler val. Är det bland de uppräknade jag måste välja eller är de bara exempel.
Gammal 2014-01-09, 18:50   #8
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Citat:
OK.
...

Jag skulle också vilja ta upp de pengar de fått in. 1.122.934 SKr. Låter inte det väldigt lite? Kan det väl knappast täcka lön för ens tre som arbetar med spelet. Jag tycker när det skrivits om spelbolag att det vanligen är ett stort team som arbetar med spelet.
Jo, det är små pengar i sammanhanget. Men den största vinsten kommer dom/vi att göra senare.

Se det så här. Om visat intresse finns från oss (seriöst genom att bidra med något, t.ex. pengar), så vet dom att det är värt att gå vidare. Utan intresse = ingen vidareutveckling.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:45.