Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-04-14, 17:52   #1
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
Standard

Ställer en fråga vidare till Ekan angående Tb.

Se tidigare inlägg i Marcus tråd.

http://www.e-buzz.se/forum/showpost....&postcount=158

http://www.e-buzz.se/forum/showpost....&postcount=159

Har du kvar Marcus modell och hur ser läget ut nu iså fall.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 11:07   #2
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Ställer en fråga vidare till Ekan angående Tb.

Se tidigare inlägg i Marcus tråd.

http://www.e-buzz.se/forum/showpost....&postcount=158

http://www.e-buzz.se/forum/showpost....&postcount=159

Har du kvar Marcus modell och hur ser läget ut nu iså fall.
Jodå, jag har kvar den.
Jag har lyckats "trolla bort" några av dom mesh-buggar som fanns, har även gjort nya normal/bumpmaps texturer som löste problemet med att vissa ytor blänkte "onormalt" mycket.
Det som återstår är väl egentligen "bara" att omarbeta dom sistnämnda texturerna fullt ut, av någon anledning så kom jag inte längre när jag höll på
(troligtvis för att jag inte hörde så mycket mer från Marcus p.g.a. det han råkade ut för).

Jag får väl försöka att ta tag i loket/loken igen framöver, och se om dom går att få till i "släppbart" skick .
Bifogade bilder
Filtyp: jpg unnamed_20140410_0004.jpg (261.6 KB, 215 visningar)
__________________
Ekan

Senast redigerad av ekankal den 2014-04-15 klockan 11:08.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 11:18   #3
torpal
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Stortorp, Trångsund, Sweden.
Inlägg: 328
Standard

Det är oerhört häftiga texturer du får till för alla de objekt du ger dig på.
Jag har faktiskt (för eget bruk) gett mig på att "stjäla" vissa delar av ett par texturer och använt dem i egna projekt för MSTS / OR. Resultatet har blivit bra! Det har gett nytt liv till gamla modeller som har mer än tio år på nacken!

Hoppas att du tycker det är okej?!
__________________
/Med vänlig hälsning
"Tågny"
torpal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 13:53   #4
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Jodå, jag har kvar den.
Jag har lyckats "trolla bort" några av dom mesh-buggar som fanns, har även gjort nya normal/bumpmaps texturer som löste problemet med att vissa ytor blänkte "onormalt" mycket.
Det som återstår är väl egentligen "bara" att omarbeta dom sistnämnda texturerna fullt ut, av någon anledning så kom jag inte längre när jag höll på
(troligtvis för att jag inte hörde så mycket mer från Marcus p.g.a. det han råkade ut för).

Jag får väl försöka att ta tag i loket/loken igen framöver, och se om dom går att få till i "släppbart" skick .
Låter kanon att hon finns kvar, då finns i alla fall hoppet kvar för henne. Sen så får vi se vad som händer, kanske det dyker upp en överraskning i framtiden för oss då.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 16:43   #5
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 377
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

Det här är nog det lok som ligger mig varmast om hjärtat av alla lok näst efter t43/t44 loken så hade du (ekan) haft möjlighet att släppa dem hade det vart helt underbart
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:22.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009