Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-11-20, 12:06   #15
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vovven47 Visa inlägg
Låt mig ta och fundera, så återkommer jag........

Vad gjorde du med smoke containers 14 och 15 när du avlägsnade 9-13?

Testa med att bara ta bort smoke comtainer 15.
Jag lät 14,15 vara kvar utan att numrera om.

Att ta bort 15 hjälper inte. Endast när man tar bort 10-13 försvinner flimret!!!

Det finns 2 tfx-filer som kanske anropas av skriptet och ställer till nåt????

EDIT:
Kollade just E2 951 och det flimrade även i Surveyor, Här var det 5 smoke-containrar som åkte väck 7,8,11,12,13

Här är ju tydligt att skriptet anropas för att styra vissa smoke-effekter!!!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn

Senast redigerad av lan den 2014-11-20 klockan 13:15. Anledning: E2 951
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:57.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009