![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Hart studerat debatten i Trainz forum om detta, med Andi06 i en ledande roll - och det finns nog myket att utveckla här.
Nå jag har pillat på delar och inställningar och några shots på dagens arbete: Bild 1: De nygjorda moträlerna 2. Laborerat med olika sleeper-pitch, växelm har 0.65m och spåret 0.75m 3. Det spikade spåret har sisådär överensstämmelse mellan spik och syllar 4. Dito efter lite finlir 5. Superelevation (eller Banking) kan bli snyggt men... 6. inte på vissa ställen ![]() 7. Sen hamnar inte de dubbla spikarna/skruvarna på rätt sida spåret Hä fiins möcke att göra ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|