![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#22 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Tack Bengan, det var precis som jag misstänkte. Texturerens id sparas korrekt när man sparar banan, men eftersom det inte går att byta till den första texturen (den som ligger i vagnens asset) så slumpas en annan textur ut om man sparat en vagn med denna första textur.
Har kikat på STLVehicle.gs i STL Library och där ser allt korrekt ut, teoretiskt ska det fungera så det verkar vara en bugg i TANEs API, närmare bestämt i SetFXTextureReplacement i MeshObject.gs. Har sökt på deras forum, men inte hittat någon med samma problem, men hittade en person som verkar påstå att det fungerar i build 76401 (post #2): http://forums.auran.com/trainz/showthread.php?120621 Det är ingen som råkar sitta på en TANE med den builden som kan bekräfta att det fungerar i den versionen? Vilken build kör ni andra på? Om inte annat så får vi väl lägga upp en fråga på N3V-forumet och se vad de säger.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|