![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
För det är samma problem i Tane, som det är i TS2010. En texture in i portalen och sedan när vagnsetet kommer tillbaks, så har vagnarna fått nya texturer. Själv skulle jag vilja, att samma vagn som går ut, återvänder med samma texture. Bildexemplet från Tane, där får vi fortfarande glömma bort första vagnen (vit 1), då det är första texturen från själva vagnen och just det problemet som dom håller på att lösa. Men det vore ju kul, om dom även kunde lösa problemet med portalerna och texturegrupp, som vi har haft sen TS2010 och troligare ännu tidigare. .
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Du har ju utmärkta testobjekt här, varför inte posta själv !?
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Min engelska är helt bedrövlig. Så det är tveksamt om jag kan förklara, så att dom förstår.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Försök, aussies förstår det mesta, dina testobjekt förklarar ju det mesta!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Om du vill kan du väl skriva på svenska så kan jag eller nån annan säkert översätta till engelska, så du kan posta i Trainz forum.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Det är nog ingen idé, "felet" ligger inte hos Trainz, utan är en begränsning hos portalerna. När man skickar in en vagn så sparas inte hela vagnarnas konfiguration, utan enbart typ av vagn, samt viket håll den går åt (hur är det med last? Har en lastad vagn samma last när den kommer ut?). Det är inget vi kan göra något åt, och inte N3v heller. Det enda alternativet är att göra egna portaler som faktiskt sparar hela konfigurationen, men det kan nog vara mycket jobba att göra det från scratch.
Går det inte att bygga en vanlig tunnel med ett spår som går i en loop om man vill att tåget skall åka in i "portalen" och sedan komma tillbaka efter en stund?
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Håller helt med Korvtiger, man kan lägga till ett board på lämpliga ställen och använde dom som det MJ-folket kallar "fiddle-yards" och i Trainz utan att använda "det femfingrade växelloket"
![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|