![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... i lyktorna har korvtigerfåt för sig att vi skall ha, och jag har utrustat topplyktan så för den är tillräckligt stor för att förtjäna det, nån parabol blev det inte men väl ett konkavt halvklot. de små lyktorna förtjänar inte det merjobbet för där syns det ändå inte:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2016-08-29 klockan 15:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... har jag upplevt idag. Jag började bygga 3D redan 1995 i en simulator som hette Eisenbahn.exe och där gällde det att snåla med polygoner och texturer annars var man nere i 2 fraps direkt, MSTS var bättre men inte mycket.
Men nu med TANE har Polygonfobin släppt, så det blev små lyktor med reflektor (koniska) och glas på dom med. Gjorde en nattur med Sb och plåtade lite:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
Inlägg: 662
|
![]()
Wow det var starka lyktor det! 0:
__________________
![]() Choo choo fox |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Elektrisk belysning med turbogenerator vettu!
![]() Vi får väl försöka dra ned på ljusstyrkan en aning. ![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
high_beam_value 2,2,2,2,2 low_beam_value 3.3,3,3,6 dessa skall enl. nödtorftig info betyda: i ordning värdet för a.light0,1,2,3,4 där enl. N3vs system betyder 0,2,4 fram och 1,3 bak. Värdena är divisorer, alltså 1 betyder max ljusstyrka, 2 betyder halverad osv. Om ni tittar på low_beam_value (avbländat) skall a.ligt4 (topplyktan) lysa svagare, men icke sa Nicke3V. Även ljuset som belyser marken framför (bakom) loket påverkas! Om nån kan reda ut detta vore det bra! En bländad: LAn
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Inte för att det är till någon hjälp, men är det inte ett känt fel (bugg??) att helljuset på tågen i TANE är åt he..... för starkt !!??
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Kan vara så. jag har nog inte följt debatten tillräckligt noga.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|