![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
high_beam_value 2,2,2,2,2 low_beam_value 3.3,3,3,6 dessa skall enl. nödtorftig info betyda: i ordning värdet för a.light0,1,2,3,4 där enl. N3vs system betyder 0,2,4 fram och 1,3 bak. Värdena är divisorer, alltså 1 betyder max ljusstyrka, 2 betyder halverad osv. Om ni tittar på low_beam_value (avbländat) skall a.ligt4 (topplyktan) lysa svagare, men icke sa Nicke3V. Även ljuset som belyser marken framför (bakom) loket påverkas! Om nån kan reda ut detta vore det bra! En bländad: LAn
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Inte för att det är till någon hjälp, men är det inte ett känt fel (bugg??) att helljuset på tågen i TANE är åt he..... för starkt !!??
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Kan vara så. jag har nog inte följt debatten tillräckligt noga.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
.... dvs Korvtiger har föreslagit ytterligare attiraljer:
Tre provkranar till tankarna som man kan öppna och kolla vattennivån i tankarna. På bilden ser ni kranarna för sidotankarna, den övre rinner det ur om det är mer än 8 kbm i tankarna, den undre om det är mer än 2 kbm. Kommer inget ur den undre är det hög till att vattna vid närmsta vattenhäst. Lavemangsprutan är till för att suga upp lättflytande olja ur dunken och smörja de "kalla" glidlagren (hjullager,vevstakar, koppelstänger mm.) Denna olja fick inte bli varm så den började koka, därför står dunken vid ytterväggen. Annat var det med de tjockflytande oljor som användes på ångförande delarna (dunkarna på pannan).
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... kanske går att lösa med lite filtereffekter. Jag experimenterar lite då och då när jag hinner, bilden visar lite lätt gradientöverstrålning och linsöverstrålning.
Ser hyfsat ut på min gamla Samsung, men det finns otroligt mycket mer filter att experimentera med.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... är en roll man får ta på sig som byggare. Väl där upptäcker man annat som måste rättas till. Kan ni se vad? Första pris: en timme i ormgropen. Häpp!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Ser verkligen inte ett skit, men jäklar vilka rör(a) att hålla koll på...
![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|