Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-11-12, 15:55   #1
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nils Blid Visa inlägg
Mycket bra LAn - men hade inte någon av dina Bergskärningar suttit bra.

Nisse
Jo då,men inte mitt i stan. Dom kommer längre söderut vid Hovås, Järkholmen, Brottkärr, mellan Billdal och Heden, vid Budskär och mellan Munkekullen och Särö - om jag nu kommer så långt söderut ?
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-11-12, 19:09   #2
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Jo då,men inte mitt i stan. Dom kommer längre söderut vid Hovås, Järkholmen, Brottkärr, mellan Billdal och Heden, vid Budskär och mellan Munkekullen och Särö - om jag nu kommer så långt söderut ?
Trampa på och lycka till.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-11-13, 22:22   #3
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Talking Ack ljuva 50-tal...

... Trafikplanerarna låg ännu i sin linda men hade börjat skrika.
Långt innan "rondellhundar" och andra moderna påfund infördes en av Göreborgs första "rondeller", eller cirkulationsplats som det hette då.
Denna låg i vägkorsningen där Margaretebergsgatan och vägen från Älvängen korsades, alldeles före järnvägsövergången vid Slottsskogen. Här fanns även en reklampelare för Koppartrans. Observera vänstertrafik, på den tiden sprang man medsols runt "kaban"

EDIT:
Petat ut cirkulationsplatsmärke och reklampelare där Margaretebergsgatan korsar Storängsvägen. Transport till och från Sahlgrenska möts just i "rondellen". Även bild hur det ser ut idag.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg rondell.jpg (148.0 KB, 129 visningar)
Filtyp: jpg rondello.jpg (16.0 KB, 128 visningar)
Filtyp: jpg 2016-11-14 074944.jpg (225.4 KB, 120 visningar)
Filtyp: jpg 2016-11-14 081912.jpg (115.8 KB, 123 visningar)
Filtyp: jpg Storängsgatan.jpg (191.5 KB, 119 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn

Senast redigerad av lan den 2016-11-14 klockan 09:12.
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-11-14, 14:21   #4
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Tillbaka till forntiden ...

... dvs 1950-talet. De flesta kulisser på plats vid Änggården utefter Säröbanan.
Mycket skall bäddas in grönska och annat såsmåningom. I förgrunden det s.k. latrinspåret, där vagnar lastades med Ängsgårdsbornas avträdda produkter.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2016-11-14 133839.jpg (274.6 KB, 114 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-11-15, 16:04   #5
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard GSJ rullande material ...

... som jag byggde för 15 år sedan skall få en rejäl revision. Slottsskogen var ju banans lok- och vagncentrum under hela dess liv.

På bilden ser ni det mesta av det rullande materialet utom rälsbussarna, en del halvreviderade andra inte. Ett långdraget jobb eftersom jag får nyskapa alla mesher och attachments.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2016-11-15 151158.jpg (278.9 KB, 104 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-11-15, 19:50   #6
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
Standard

Ser riktigt trevligt ut allt det där .
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-11-17, 10:40   #7
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Revisionsrapport GSJ

CDF har fått passagerarstöd, slutsignalhållare a'la STL samt koppel dito.
Öppningbara dörrar och grindar, grindar och hörnkonsoller betydligt smäckrare.

Alla GSJs personvagnar byggdes av Waggonfabriken Arlöf år 1903 och var då blåmålade. De ommålades ganska tidigt till "Caput mortum", på 30-talet hade plåten börjat rosta ock de fick fernissad teak-klädsel. Klassindelningen slopades omkring 1920. Vagnarna hade stearinljusbelysning men byttes redan för 1909 mot gaslampor med fiskstjärtsbrännare och på 1940-talet fick vagnarna elbelysning.

Det lutar åt att vagnarna får texturegroups så att man kan gestalta olika tidsepoker. Vi får se?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2016-11-17 094401.jpg (286.3 KB, 78 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:12.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009