Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-12-08, 00:23   #22
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Ångbroms med dubbelt handtag, det har jag aldrig sett förut och aldrig noterat även om jag har sett flertalet bilder på Thors hytt!

Tjusigt värre blir det där i alla fall!
När du börjar bli klar med hytten ska jag hjälpa dig att få det att fungera med STLs ångloksscript som kommer att släppas snart (vilket år som helst nu! ). Det är inte så mycket animering oftast, de flesta reglage sätter man bar ut en attachment så är det klart. Det är bara de avancerade sakerna som eldstadsluckor, vattenpelare och dubbelhandtagade ångbromsar som behöver animeras på det traditionella viset.

Fyrens inre tror jag bara är en vanlig textur, glöden får man sedan har man en polygon med alpha i fyrboxöppningen vars färg/intensitet styrs på något mystiskt sätt av Trainz. Det har vi faktiskt inte fixat på STL-loken, det kanske vi borde kolla på LAn?
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:53.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009