Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-02-22, 16:08   #29
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Tack för visad uppskattning ....

... hoppas jag kan uppfylla förväntningarna ?

Q8 hade drivning på de två innersta boggiaxlarna som drevs med en kedja från huvudvevhjulet. Huvudcylindern satt inuti vagnen och användes normalt till att svänga kranen eller via en växel dra eller släppa efter på kättningarna till själva skopan. Detta söttes av 1:e maskinisten som stod framtill i vagnens framkant, skoptömning sköttes mauellt av 2:e maskinisten som oftast stod i hytten på kranarmen. Muntlig samordning ordnades med hög röst.

Det fanns även en cylinder på kranarmen som via en vevstake drev den vevaxel som hade små kugghjul som låg an mot de stora kugghjul som förflyttade skopan via dess på undersidan befintliga kuggstång.

Bilden visar den otexturerade och omonterade skopan.

Mycket ännu ej på plats:
Bifogade bilder
Filtyp: jpg shot4.jpg (48.4 KB, 91 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:13.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009