![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#29 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... hoppas jag kan uppfylla förväntningarna ?
Q8 hade drivning på de två innersta boggiaxlarna som drevs med en kedja från huvudvevhjulet. Huvudcylindern satt inuti vagnen och användes normalt till att svänga kranen eller via en växel dra eller släppa efter på kättningarna till själva skopan. Detta söttes av 1:e maskinisten som stod framtill i vagnens framkant, skoptömning sköttes mauellt av 2:e maskinisten som oftast stod i hytten på kranarmen. Muntlig samordning ordnades med hög röst. Det fanns även en cylinder på kranarmen som via en vevstake drev den vevaxel som hade små kugghjul som låg an mot de stora kugghjul som förflyttade skopan via dess på undersidan befintliga kuggstång. Bilden visar den otexturerade och omonterade skopan. Mycket ännu ej på plats:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|