![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 346
|
![]()
Ny Beta test släppt, där jag körde min "Runaround loop" test i 35 minuter. Inga problem.
Skall senare starta upp HNJ DEM sessionen och låta den gå till 2 timmar och 48 minuter. Stoppar den vid denna tidpunkt, då sessionen börjar om från början. Vad gäller mina övriga rapporterade fel (2), så blir de tydligen ej åtgärdade. Därför får jag anpassa mina ånglok därefter så småningom. Ändringar: * Updates to Bulk Replace to generate valid IDs * Updates to coupling to allow easier coupling when moving consists (w.i.p) * Fix a bug where draw distance was sourced from the wrong dataset * Draw Distance Updater - minor optimisations * Tweaks to improve SpatialManager response times * CXOctree significant optimisation * Fix for ground LOD looking weird in repeating pattern * Fix for ground low LOD failing to load * In-cab view now shows junction arrows, coronas and signs * In-cab view now shows certain train vehicle walls correctly * F9 (show/hide controls) now working as expected * Fix camera reposition after coupling to AI train * Fix problem interacting with traincars in Surveyor * Fix crash in Test Track * Fix several assertion in Test Track * Updates to Rule templates |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 346
|
![]()
Började som sedvanligt kolla upp att loopen med "runaround" fungerade, vilket verkar vara fallet.
En av mina tidigare rapporterade buggar verkar också vara korrigerad (Hyttförflyttning). Men det dyker fortfarande upp lite kommentarer på N3v forumet, bl.a. om "stuttering" (Svenska? Kommer ej på nåt i hastigheten). Har själv upplevt det nån gång då och då, men låter jag TANE vara enda körande program i PC-n försvinner symptomen. Från Tony Hilliam på N3v:s forum: Hopefully this is the last of the Release Candidates - we'll make a call on that once we hear feedback from the testers. In this update we've fixed: - the speedtree lighting issue - a couple of specific route crashes - wireframe mode rendering - collision data Physx problem(Mac) - black screen when loading save games - Driver setup text issue - 5 minute loading screen issue (specific route) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Man undrar om och när Sp2 HF1 blir färdig innan TRS 2018 lanseras ?
Tusentals Betatestare hittar ständigt nya brister.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Börjar så smått fundera över, om jag ska lägga Tane åt sidan och återgå till TS2010 så länge.
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Nä,det kallar jag Nisserier, TANE och TRS2018 kommer att ha så mycket gott att en återgång till TS2010 vore ett helgerån och rotande i soptunnan !
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Sorry LAn.
Jag har stor erfarenhet av 2010, 2012 och TANE. Dessvärre har N3v lång väg att vandra innan 2010 nås. 2012 är f ö märkligt; objekt som går in i 2010 och TANE går inte in. Har stor förståelse för Bengan. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 346
|
![]()
"
This build fixes: - a couple of AI issues (better navigation through junctions and signals when using the "Drive" command) - the name signs not being remembered/displayed - smoke not-working with Physx off - Use height was adding to the world origin height - derailments on turntables if you had certain DLC installed - CTD - DestroyMeshParticleNow> fxAttachmentCount - TANE Beta launcher shows TRS18 Launcher - Ctrl-select not working in CM - several assertions including MeshObject::lockMeshes> Spatial node not visible - quite a number of regression issues (i.e things that broke as a result of fixing something else that you didn't get to see) It also includes some precaching optimisations and improved MeshObject sanity checks. " Bra att röken kommit tillbaka när PhysX satt till Off. Dock återstår problemet med röken när PhysX satt till On. Kan uppstå flera lustiga scenarier med ovan parameter aktiverad: ![]() ![]() Lägg märke till "atttachment pointers" felet på den undre bilden. Är dock osäker på om alla användare får dessa konstiga rök scener, men min PC som har NVIDIA GeForce GTX grafik fallerar. Kanske det fungerar på PC-er bestyckade på annorlunda sätt? Vad vet jag? I vilket fall som helst jobbas det på detta fel av N3v. För övrigt så är prestandan mycket, mycket bättre i jämförelse med TANE SP2. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|