![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2020
Ort: Västervik
Inlägg: 51
|
![]()
Tack så mycket och förlåt för sent svar.
Jag försökte göra som du sa men det här med konverteringen verkade inte ske. Har inte tillgång till datorn nu men om det är något som du behöver veta så ska jag se till att skicka svar när jag har tillgång igen. /Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2020
Ort: Västervik
Inlägg: 51
|
![]()
Nytt försök, samma svar.
Det gick inte så bra... Jag försökte göra som du sa, korvtiger, men utan positivt resultat. Jag vet inte vad jag gör, men kan skicka några rader av configen (eller hela asseten) till dig om det hade underlättat. /Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Svårt att veta vad som går snett. Får du några felmeddelanden eller varningar om du kör commit på asseten? Det kan dyka upp både i den rutan som öppnas när man kör commit, samt ifall asseten markeras som faulty när den committat färdigt, om du högerklickar och väljer show errors and warnings.
Prova annars att följa turtorialen som jag länkar till i post #4 i denna tråd. Där finns det ju en blender-fil och config m.m. som du kan öva på först. Sedan när du fått in den klossen i spelet så kan du bara öppna assetens mapp, göra en kopia på mappen, öppna den kopierade mappens configfil och ändra kuiden och därefter lägga till din mesh i den mappen och ändra namn och dylikt så borde configen ha alla grejer som behövs i alla fall. Sedan drar man bara mappen in i Content Manager så ska den instsllera sig precis som en CDP-fil. ![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2020
Ort: Västervik
Inlägg: 51
|
![]()
Tack för svar.
Jag får samma error som förra gången: "VE27: The tag 'mesh' in 'default' must have a mesh file extension." Kan det vara att jag har länkat det fel i configen kanske? /Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Japp, det här är något som är galet i configen låter det som
![]() Det låter på varningsmeddelandet som att ditt meshnamn för meshen default inte har någon fileextension. Den måste ha extension .trainzmesh för att automstiskt hitta motsvarande .fbx-fil. Så i configen, typ: Kod:
... mesh-table { default { mesh "Z6_Test_Scenery.trainzmesh" auto-create 1 } } ... ![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2020
Ort: Västervik
Inlägg: 51
|
![]() Citat:
/Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Nej, det ska inte behövas något extra utom det.
Hmm. Skulle du kunna ta screenshots på innehållet i mappen samt på hela configen, så kan vi se om man kan se var det blir konstigt. Se till att slå på så att Explorer (filhanteraren i Windows) visar filextensions om du inte redan gjort det, så det går att se att meshen heter .fbx som den ska och att de andra filerna har rätt extensions osv. ![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|