Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-02-14, 17:31   #30
tanigardi
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Gävle
Inlägg: 163
Standard

Upptäckte att det gått över ett år sedan jag gjorde någon uppdatering av mitt projekt, tiden går fort när man har roligt .
Har kommit till den punkten att jag bestämt mig för att anse loket i princip färdigt. Vad som återstår är lite mer testkörningar för justering av e-specen. Problemet är att det är svårt att få en rimlig vatten och kolförbrukning utan att loket blir för kraftfullt.



När det gäller autenticiteten har jag gjort ett litet avkall. Jag har försett interiören med en K-16 ventil, fastän ju BLJ inte hade sådana finesser. Anledningen är väl mest för det blir lite roligare att bromsa då. De enda interörbilder jag hittat är ju dessutom från det att loket kommit till AGJ, så det kan väl finnas fler detaljer som avviker från BLJ-versionen.
Har också med inspiration och hjälp av Korvtiger, lagt till animerade lågor i eldstaden och att fyren får olika färg beroende på draget och värmen i fyren. Dessutom har Korvtiger generöst låtit mig använda några texturer och ljudfiler.
Som loket är nu är det väl en hybrid mellan BLJ-versionen och AGJ-versionen, dvs. med K-16 ventil men utan luftpump i exteriören.



Hoppas att jag snart blir så klar att jag kan lägga upp loket för nedladdning.

Om det finns intresse så skulle jag väl kunna tänka mig att göra en SJ-version också , det finns ju några korttankade Np som skulle kunna vara lämpliga. Det som en SJ-version också medför är också att mitt PBR smalspårskoppel måste kompletteras med luftslangar, så det gäller att klura ut hur dom skall animeras och få att bli kompatibla med Lan's version.
tanigardi besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:55.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009