Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Scenarios och scripts

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal Igår, 10:53   #1
mazter
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
Standard

Hej igen!

Efter att ha haft ett längre uppehåll i Trainz, så tänkte jag testa lite smått igen efter senaste uppdateringen i S22.

Och det är glädjande besked, för allt i vägskyddet verkar fungera nu i S22.

"Vägkorsnings(för)signal (Osynlig)" som kraschade när man bara petade på den i assets-rutan "fungerar" utan problem nu.

V-signalen som kraschade när man ville att den skulle bli enkelriktad i rutan där man ändrar det, kraschar inte nu.

En annan sak är också att innan uppdateringen i S22 hade jag också runt närmare 3 000 trasiga cdp-filer och efter uppdateringen i augusti så är de trasiga cdp-filerna nere i drygt 50 trasiga cdp, vilka nu är de flesta av mina gamla alster sedan 15-20 år tillbaka som är trasiga.
Hur jag ska fixa dem vet jag inte i nuläget.

Så nu kan man ju fortsätta bygga, och en annan sak, jag har hittat min gamla bana jag höll på att bygga i för minst 15 år sedan, den har jag saknat. Nu håller jag på och byter ut det mesta av träd, buskar och annat som inte ser bra ut i nyare versioner av Trainz.

Det ända som nu saknas är väl realistiskt ljus i gatlampor, hus mm.
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:31.